logo
logo

Άρθρα 18 Απριλίου, 2022

Τι είναι το SEO (Search Engine Optimization);

Writen by nmavra

comments 0

Όταν ψάχνει κανείς κάτι σχετικό με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που πουλάς, το πρώτο που κάνει είναι να αναζητήσει στο Google τις σχετικές λέξεις-κλειδιά. Πώς θα βρει τα δικά σου προϊόντα/υπηρεσίες ανάμεσα σε τόσα άλλα; Μα φυσικά με την βελτιστοποίηση του SEO.

Τι είναι το SEO;

Tο SEO (Search Engine Optimization) προέρχεται από τα αρχικά Search Engine Optimization. Σημαίνει δηλαδή πως βελτιστοποιούμε το περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας ώστε να είναι πιο «ελκυστικό» στις μηχανές αναζήτησης της Google. Κάνουμε μια σειρά από ενέργειες ώστε να βελτιώσουμε τεχνικά και από πλευράς περιεχομένου, το υλικό της ιστοσελίδας ώστε να εμφανίζεται η ιστοσελίδα πρώτη στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης.

Κατηγορίες SEO

Το SEO αφορά όλες τις σελίδες της ιστοσελίδας μας από πλευράς περιεχομένου και τεχνικών ρυθμίσεων. Πιο συγκεκριμένα, είναι απαραίτητο κάποιος να βελτιώσει και τις δύο κατηγορίες για να μπορεί να έχει τα καλύτερα αποτελέσματα. Οι δυο κατηγορίες είναι:

Α) Το On-page και Off-page SEO. Εδώ συγκεντρώνουμε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που χρειάζεται να έχει μια ιστοσελίδα ή ένα e-shop ώστε να μπορεί να προσελκύει το κοινό. Πιο συγκεκριμένα, αφορά την βελτίωση των κειμένων με τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά, την σωστή δομή (βλ. τίτλους, περιγραφές κλπ) αλλά και με την σύνδεση της σελίδας με άλλες πηγές βλ. Link Building.

Β) Το Technical SEO. Αφορά τις εργασίες που γίνονται εντός της ιστοσελίδας σε τεχνικό επίπεδο (όπως περιγράφει και το όνομά του). Αυτό μπορεί να είναι από τις σωστές ρυθμίσεις στο Server και στο hosting της ιστοσελίδας μας, μέχρι τις τεχνικές λεπτομέρειες που φροντίζοντάς τες, θα έρθουμε στην κορυφή (βλ. Core Web Vitals)!

Συνεπώς, χρειάζεται να γίνει μια οργανωμένη δουλειά και από τις δύο πλευρές ώστε να επιτευχθεί το σωστό αποτέλεσμα και να απαντήσουμε στην ερώτηση για το τι είναι το SEO.

Πώς θα το εφαρμόσουμε

Αρχικά, υπάρχουν πολλά βασικά σημεία που χρειάζεται να έχει κανείς υπόψιν του για να ξεκινήσει, τεχνικής φύσεως αλλά και από πλευράς περιεχομένου. Το πιο σημαντικό όλων, είναι να δημιουργούμε αυθεντικό περιεχόμενο που ενδιαφέρει το κοινό μας ώστε να χαίρεται όταν το διαβάζει και λύνει τα προβλήματά του.

On-page και Off-page SEO

Blog- Άρθρα

Τα άρθρα είναι ο πιο δοκιμασμένος τρόπος για μακροπρόθεσμα αποτελέσματα. Δημιουργώντας περιεχόμενο, ρυθμίζοντας το σωστά και χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά και τα κατάλληλα τεχνικά εργαλεία, έχουμε καλύτερη επισκεψιμότητα μακροπρόθεσμα. Το κοινό αναζητάει απαντήσεις σε ερωτήματα που έχει (όπως εσύ τώρα αναζήτησες «Τι είναι το SEO» και βρέθηκες σε αυτό το άρθρο), ψάχνει λύσεις σε προβλήματα και χρειάζεται να διαβάζει υλικό που είναι ενδιαφέρον. Αφού ο επισκέπτης διαβάσει το ενδιαφέρον περιεχόμενο που θα του προσφέρουμε, θα περιηγηθεί και στην υπόλοιπη ιστοσελίδα μας για να δει περισσότερα για τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που προσφέρουμε.

Τι είναι το SEO σε κάθε σελίδα

Κάθε σελίδα της ιστοσελίδας μας (συμπεριλαμβανομένων των άρθρων) είναι απαραίτητο να έχει τις σωστές λέξεις-κλειδιά, την σωστή δομή αλλά και να είναι τεχνικά σωστή. Αν χρησιμοποιούμε το WordPress μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε διάφορα επιπλέον εργαλεία όπως π.χ. το Yoast Plugin που θα μας βοηθήσουν να καταλάβουμε αν το κείμενο και το περιεχόμενό μας θα καταφέρουν να έχουν ένα καλύτερο ranking στην αναζήτηση της Google. Κάθε σελίδα μας είναι απαραίτητο να είναι χωρισμένη με τίτλους (H1, H2 κλπ) καθώς η Google τις επιλέγει για να τις «μελετήσει», ενώ είναι απαραίτητο να φροντίσουμε ό,τι γράφουμε να είναι αυθεντικό και χωρίς να το έχουμε «κλέψει» από κάποια άλλη ιστοσελίδα.

Links

Τα κείμενα που ανεβαίνουν στην ιστοσελίδα σου χρειάζεται να έχουν Links. Τι εννοούμε Links; Συμπεριλαμβάνουμε μέσα στο κείμενό μας πάντα κάποια εσωτερικά Links (δηλ. να οδηγούν σε άλλες σελίδες μέσα στο website μας) ή εξωτερικά Links (να οδηγούν σε άλλες σελίδες εκτός της ιστοσελίδας μας). Φαίνεται πως οι ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν Links μέσα στο κείμενό τους έχουν καλύτερη κατάταξη στα αποτελέσματα της Google. Με αυτό τον τρόπο στέλνεις το κοινό και σε άλλες σελίδες της ιστοσελίδας σου και μπορείς να έχεις καλύτερο ranking και σε άλλα άρθρα ή περιεχόμενο ή προϊόντα που ανεβάζεις.

Λέξεις-κλειδιά

Τι είναι το SEO;  Το SEO είναι οι λέξεις-κλειδιά. Αυτή την φράση μπορεί να την έχεις ακούσει συχνά, αλλά είναι εν μέρει αλήθεια. Οι λέξεις κλειδιά στο κείμενο σου είναι το Α και το Ω στη βελτιστοποίηση του SEO. Πώς θα βρεις τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά; Οι επαγγελματίες χρησιμοποιούν τα κατάλληλα εργαλεία που θα σε βοηθήσουν. Αλλά μπορείς να πάρεις ιδέες και χωρίς βοήθεια, από την αρχική σελίδα της Google, ψάχνοντας την λέξη κλειδί που σε ενδιαφέρει ώστε να δεις με τι άλλο μαζί την ψάχνουν οι χρήστες της μηχανής αναζήτησης.

Technical SEO

Εδώ είναι πολλά τεχνικά εργαλεία που χρησιμοποιούνται για να βοηθήσουμε στην καλύτερη κατάταξη της ιστοσελίδας μας στην αναζήτηση της Google, αλλά θα αναφέρουμε τα πιο σημαντικά σημεία που χρειάζεται να προσέξει κανείς. Είναι σημαντικό να σημειωθεί πως είναι καλύτερα να εμπιστευθούμε μια ομάδα επαγγελματιών για να βελτιώσει το τεχνικό κομμάτι καθώς έχει ιδιαιτερότητες και αν δεν γνωρίζουμε μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα. Τα «τεχνικά» χαρακτηριστικά πιο αναλυτικά:

Ταχύτητα

Η ιστοσελίδα μας χρειάζεται να είναι γρήγορη και άμεση. Δηλαδή να μπορεί κανείς να ανοίξει μια σελίδα σε λιγότερο από 3.5 δευτερόλεπτα. Γιατί; Αυτός είναι ο χρόνος που χρειάζεται κανείς για να εγκαταλείψει την σελίδα μας αν δεν «φορτώσει» εγκαίρως. Πώς θα το καταφέρουμε αυτό; Αν εμπιστευτούμε τους επαγγελματίες του χώρου, θα φροντίσουν η ιστοσελίδα μας να είναι πολύ γρήγορη και να φορτώνει τις φωτογραφίες, τα video, τα προϊόντα και όλο το υλικό μας πολύ σύντομα χωρίς προβλήματα.

Η εμπειρία του χρήστη

Είναι σημαντικό η εμπειρία του χρήστη να είναι η καλύτερη δυνατή! Καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τα τεχνικά χαρακτηριστικά που έχουν δομηθεί πίσω από την ιστοσελίδα αλλά και από την συμβατότητα που έχει η ιστοσελίδα μας όταν κάποιος ανοίγει το περιεχόμενό της από κινητό ή υπολογιστή. Είναι το ίδιο; Η εμπειρία χρήσης αλλάζει; Όλα αυτά βελτιώνουν ή όχι την τεχνική λειτουργία του SEO. Πολύ σημαντικό ρόλο παίζουν και τα Web Core Vitals, πρόκειται για κάποια τεχνικά χαρακτηριστικά όπου είναι απαραίτητο να προσέξει κανείς όταν δημιουργεί μια ιστοσελίδα για να έχει τα καλύτερα αποτελέσματα. Η ομάδα μας εξειδικεύεται σε αυτό!

Πόσο κοστίζει το SEO;

Το κόστος του SEO εξαρτάται από το περιεχόμενο που θα συμπεριληφθεί μέσα στην βελτιστοποίηση, αν υπάρχει ή όχι έτοιμο υλικό προς ανάρτηση και βελτίωση. Συνήθως οι τεχνικές βελτιώσεις του SEO συμπεριλαμβάνονται στο κόστος δημιουργίας μιας ιστοσελίδας ή ενός eshop. Αν πρόκειται για ιστοσελίδα που λειτουργεί ήδη και χρειάζεται αναβάθμιση (δες εδώ αν η ιστοσελίδα σου χρειάζεται αναβάθμιση), τότε αλλάζει και πάλι το κόστος.

Σε πόσο καιρό θα δω αποτελέσματα;

Αυτό είναι ίσως το μόνο «αρνητικό» του SEO. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πότε θα έχουμε αποτελέσματα από τα άρθρα και τα κείμενα που ανεβάζουμε. Αυτό συμβαίνει γιατί εξαρτάται από τον αλγόριθμο της Google, το περιεχόμενο που έχουν ανεβάσει οι ανταγωνιστές μας, την πληθώρα άλλων παρόμοιων κειμένων ή λέξεων-κλειδιών, η αγορά-στόχος και άλλα πολλά. Συνεπώς, μπορεί να διαρκέσει από κάποιες εβδομάδες μέχρι μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Είναι απαραίτητο πριν αναζητήσετε τι είναι το SEO και πως θα το κατακτήσετε να απευθυνθείτε σε μια εξειδικευμένη ομάδα που θα σας βοηθήσει μέσα από την σωστή έρευνα και οργάνωση του υλικού σας, στο αποτέλεσμα που επιθυμείτε: Την πρώτη θέση στην αναζήτηση της Google.

Μάθετε περισσότερα για τα πακέτα κατασκευής ιστοσελίδων και e-shops, τα τεχνικά πακέτα υποστήριξης που παρέχουμε και εμπιστευτείτε την ομάδα μας για το καλύτερο αποτέλεσμα στην προβολή και προώθηση των προϊόντων και των υπηρεσιών σας.

Tags :