logo
logo

Άρθρα 15 Ιουνίου, 2022

Τι είναι τα Google Analytics; Πώς τα χρησιμοποιώ;

Writen by nmavra

comments 0

Γιατί να μετρήσεις τα δεδομένα

Όταν δημιουργούμε μια ιστοσελίδα για να αντιπροσωπεύσει την επιχείρησή μας, μπορούμε να αποκτήσουμε πολύτιμα δεδομένα μελετώντας τους χρήστες της ιστοσελίδας μας ή τους πελάτες που αγοράζουν από το e-shop μας. Μπορεί να φαίνεται απλό και ασήμαντο αλλά τα συγκεκριμένα στατιστικά στοιχεία μπορούν να μας βοηθήσουν στο σχεδιασμό της στρατηγικής μας για το μέλλον της επιχείρησης αλλά και για να δούμε το αποτέλεσμα των ενεργειών που μπορεί να κάνουμε (π.χ. τις διαφημίσεις).

Αυτό θα μας εξοικονομήσει χρήματα μακροπρόθεσμα και θα μας βοηθήσει να κάνουμε πιο «σοφές» επενδύσεις σε διαφήμιση και προώθηση. Εδώ έρχεται και η ερώτηση για το “τι είναι τα Google Analytics”. 

Έχουν αναπτυχθεί πολλά εργαλεία που μας δίνουν την δυνατότητα να αποκτήσουμε χρήσιμες και αναλυτικές πληροφορίες για τους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας και είναι πολύ σημαντικό να τα αξιοποιούμε. Τα Google Analytics είναι ένα από αυτά τα εργαλεία. Χρησιμοποιείται ευρέως από τις περισσότερες επιχειρήσεις και αποτελεί το εργαλείο που έχει δημιουργήσει η Google για να διευκολύνει την καταγραφή των χρηστών στα websites.

Τι είναι τα Google Analytics;

Τα Google Analytics μας δίνουν μια λεπτομερή ανάλυση για τον αριθμό των επισκεπτών της σελίδας μας, τα δημογραφικά χαρακτηριστικά τους, πόσο χρόνο περνούν online και σε ποιες σελίδες δαπανούν τον χρόνο τους ενώ μπορούμε να δούμε και από που έρχονται. Για παράδειγμα μπορεί να φτάνουν σε εμάς από κάποια διαφήμιση στην Google ή στα social media.

Έχοντας μια τόσο αναλυτική καταγραφή μπορούμε να καταλάβουμε πολύτιμα στοιχεία για τους πελάτες μας και να τα χρησιμοποιήσουμε για να τους προσφέρουμε βελτιωμένες υπηρεσίες ή προϊόντα.

τι είναι τα Google Analytics;

 

Πώς θα έχω πρόσβαση στα Google Analytics

Αφού είδαμε τι είναι τα Google Analytics, ας δούμε πως θα έχουμε πρόσβαση σε αυτά. Πρόκειται για ένα εργαλείο που μπορούμε να έχουμε πρόσβαση σε αυτό δωρεάν όταν θα επισκεφθούμε την σχετική σελίδα εδώ. Το πρώτο βήμα είναι να χρησιμοποιήσουμε τον λογαριασμό που έχουμε ήδη στην Google ή να δημιουργήσουμε έναν καινούριο.

Για να μπορέσει το εργαλείο να ξεκινήσει να μετράει τα δεδομένα από την ιστοσελίδα μας είναι απαραίτητο να ενσωματώσουμε στο διαχειριστικό μέρος της ιστοσελίδας μας τον κώδικα των Google Analytics. Σε αυτό μπορεί να σε βοηθήσει η εξειδικευμένη ομάδα μας! Αφού πραγματοποιήσουμε όλες τις ρυθμίσεις είμαστε έτοιμοι για να περιηγηθούμε μέσα στον λογαριασμό.

Στοιχεία προς μελέτη από τα Google Analytics

Αν γνωρίζει κανείς καλά τι είναι τα Google Analytics μπορεί να βρει πολύ χρήσιμα δεδομένα και εξειδικευμένα στοιχεία προς ανάλυση. Παρόλαυτα, ένας αρχάριος χρήστης μπορεί να έχει πρόσβαση σε στοιχεία που είναι χρήσιμα για ανάλυση. Ας δούμε τους πιο σημαντικούς δείκτες που θα μας βοηθήσουν να έχουμε μια επαρκή εικόνα των δεδομένων μας.  

Αριθμός επισκεπτών

Πόσοι επισκέπτες μπήκαν συνολικά στην ιστοσελίδα μας σε διαφορετικά χρονικά διαστήματα. Εδώ μπορούμε να έχουμε μια συνολική εικόνα και να μας βοηθήσει να καταλάβουμε ποιο είναι το μέγεθος του κοινού που ενδιαφέρεται για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Γνωρίζοντας αυτό τον αριθμό μπορούμε να οργανώσουμε καλύτερα και να στοχεύσουμε πιο σωστά τις διαφημιστικές ενέργειες ώστε να αυξήσουμε τους επισκέπτες.

Ποσοστό εγκατάλειψης

Έχουμε αναφερθεί πολύ συχνά στο ποσοστό εγκατάλειψης (μπορείς να διαβάσεις περισσότερες λεπτομέρειες για αυτό εδώ). Ο συγκεκριμένος δείκτης περιγράφει το ποσοστό των επισκεπτών της σελίδας που μπήκαν στην ιστοσελίδα μας και την εγκατέλειψαν αμέσως πριν προλάβουν να δουν άλλη σελίδα. Αυτό μπορεί να συνέβη για πολλούς λόγους όπως π.χ. να εκνευρίστηκαν με κάποιο pop up παράθυρο που εμφανίστηκε, οπότε και εγκατέλειψαν την σελίδα ή να δυσκολεύτηκαν να διαβάσουν το υλικό που έχουμε στην ιστοσελίδα μας γιατί δεν φαινόταν καλά από το κινητό που μπορεί να την επισκέφθηκαν.

Πηγές επισκεψιμότητας

Πώς μας βρήκαν όσοι μας επισκέφθηκαν; Από ποιο website ανακατευθύνθηκαν σε εμάς; Έφτασαν μέσω κάποιας διαφήμισης, κάποιας προωθητικής ενέργειας ή μέσω κάποιας άλλης ιστοσελίδας που αναφέρεται σε εμάς; Σε αυτή την περίπτωση μελετάμε τις συνεργασίες που μπορεί να έχουμε με άλλες ιστοσελίδες, το ενδιαφέρον που δείχνει το κοινό για το περιεχόμενό μας αλλά και την απήχηση των προωθητικών ενεργειών. Με αυτό τον τρόπο ξέρουμε που χρειάζεται να ενισχύσουμε τις προσπάθειες και που όχι.

Διάρκεια και διαδρομή επίσκεψης

Πόσο χρόνο έμειναν οι επισκέπτες μέσα στην ιστοσελίδα μας και ποια διαδρομή ακολούθησαν; Πώς μετακινήθηκαν μεταξύ των σελίδων μας και ποιες τους άρεσαν περισσότερο και παρέμειναν περισσότερη ώρα; Με τους συγκεκριμένους δείκτες μπορούμε να αξιολογήσουμε και πάλι το περιεχόμενο μας, αν ενδιαφέρει το κοινό αλλά να βγάλουμε και συμπεράσματα σχετικά με το τι άλλο του φαίνεται ελκυστικό για να επισκεφθεί.

Δημογραφικά στοιχεία επισκεπτών

Μέσω αυτού του δείκτη αναλύουμε τα δημογραφικά χαρακτηριστικά των επισκεπτών με λεπτομέρειες. Συνεπώς, γνωρίζουμε πόσοι άνδρες και πόσες γυναίκες αντίστοιχα επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα μας, την ηλικία τους και την γεωγραφική τους τοποθεσία.

Συσκευές που χρησιμοποιούν οι επισκέπτες

Μπορούμε να μάθουμε αναλυτικά τις συσκευές από τις οποίες μας επισκέπτονται οι χρήστες, για παράδειγμα το ποσοστό εκείνων που μας επισκέπτονται από κινητές συσκευές (βλ. κινητά και tablet) ή από υπολογιστή. Λαμβάνουμε χρήσιμες πληροφορίες για το λειτουργικό σύστημα που χρησιμοποιεί ο καθένας βλ. αν μας επισκέπτεται από Windows/Mac και από ποιόν browser (βλ. Google Chrome, Mozilla κλπ).

Μετατροπές και κόστος

Εδώ είναι ένας δείκτης που χρησιμοποιείται από χρήστες που είναι περισσότερο εξοικειωμένοι και γνωρίζουν το εργαλείο αρκετά καλά. Τα Google Analytics έχουν την δυνατότητα να συνδέονται με τα Google Ads, δηλαδή τις διαφημίσεις της Google. Σε αυτή την περίπτωση, μπορούμε να συνδέσουμε τα δύο εργαλεία και να λάβουμε χρήσιμες πληροφορίες για την αποδοτικότητα των διαφημίσεων αλλά και για το πόσες από τις ενέργειες που κάνουμε μετατρέπονται σε κάτι χρήσιμο για εμάς. Για παράδειγμα, αν ο στόχος μιας διαφήμισης είναι να συγκεντρώσουμε emails για να κάνουμε αργότερα στοχευμένες email marketing ενέργειες, μπορούμε να συνδέσουμε τα Google Ads με τα Google Analytics και να βλέπουμε αν κάθε click μετατρέπεται (conversions) σε email.

Χρονική περίοδος

Σε όλα τα παραπάνω, μας δίνεται η δυνατότητα να διαχωρίσουμε τα δεδομένα ανάλογα με την χρονική περίοδο για την οποία επιθυμούμε να μελετήσουμε. Για παράδειγμα, μπορεί να πραγματοποιήσαμε μια διαφημιστική ενέργεια για ένα μήνα, μπορούμε να δούμε τα στατιστικά για εκείνο τον συγκεκριμένο μήνα, επιλέγοντας τα αντίστοιχα και τα κατάλληλα φίλτρα στην ανάλυση.

τι είναι τα Google Analytics;

Όφελος από τα Google Analytics

Από την παραπάνω ανάλυση είχαμε μια επαρκή εικόνα σχετικά με το τι είναι τα Google Analytics. Πώς μπορούν να μας ωφελήσουν όμως; Το μεγαλύτερο όφελος που μπορούμε να λάβουμε από την χρήση τους είναι η συλλογή των δεδομένων και η χρήση του για να τον στρατηγικό σχεδιασμό της επιχείρησής μας. Είναι πολύ σημαντικό όταν σκεφτόμαστε τα επόμενα βήματα της επιχείρησής μας να τα βασίζουμε σε δεδομένα χρήσης και επισκεψιμότητας καθώς αυτό είναι το κοινό που θα αγοράσει από εμάς.

Το ίδιο ισχύει και για τις προτιμήσεις αυτού του κοινού, καθώς ανάλογα με τις προτιμήσεις και τα ενδιαφέροντά του μπορούμε να βγάλουμε χρήσιμα συμπεράσματα για το προς τα που χρειάζεται να κινηθούμε και τι ενδιαφέρει το κοινό μας για να το αναλάβουμε. Η στόχευση είναι το σημαντικότερο στοιχείο στον στρατηγικό μας σχεδιασμό είτε πρόκειται για την δημιουργία νέων ή την αναβάθμιση παλιών προϊόντων είτε πρόκειται για την διαφήμιση μας στα social media και το Google.

Tags :