logo
logo

Άρθρα 19 Μαΐου, 2022

Τι e-shop να ανοίξω;

Writen by nmavra

comments 0

Οι παγκόσμιες πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο φαίνεται πως το 2022 θα φτάσουν τα 5 τρισεκατομμύρια δολάρια και μέχρι το 2024 οι πωλήσεις φαίνεται να σκαρφαλώνουν στα 6 τρισεκατομμύρια. Ταυτόχρονα περίπου 12-24 εκατομμύρια ηλεκτρονικά καταστήματα δημιουργούνται καθημερινά σε όλο τον κόσμο. Αυτό συμβαίνει καθώς έχοντας ένα e-shop, οι πελάτες έχουν πρόσβαση 24 ώρες το 24ωρο και 365 μέρες το χρόνο στα προϊόντα και μπορούν να ψωνίσουν όποτε το επιθυμούν.

Οπότε αν σκέφτεσαι να λάβεις μέρος της αγοράς, σίγουρα υπάρχει χώρος για να εξελιχθεί και το δικό σου e-shop με το σωστό στήσιμο, την κατάλληλη διαφήμιση και προώθηση. Αφού το αποφασίσεις όμως έρχεται η απορία: «Τι e-shop να ανοίξω;».

Αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους προβληματισμούς καθώς χρειάζεται να σκεφτείς τι προϊόντα θα πουλάει το ηλεκτρονικό σου κατάστημα και σε ποιο κοινό θα απευθύνεται. Οι γύρω σου θα έχουν διαφορετικές απόψεις και η απόφαση είναι δύσκολη, αλλά προσπάθησε να μην επιλέξεις το θέμα των προϊόντων του e-shop σου από τις προτάσεις που θα ακούσεις από τον περίγυρό σου. Φρόντισε να κάνεις μια σωστή έρευνα, να αφιερώσεις όσο περισσότερο χρόνο γίνεται στην αναζήτησή του και να υπολογίσεις σωστά τα θετικά και τα αρνητικά αυτού που θα επιλέξεις. Κάνοντας και την απαραίτητη έρευνα θα μπορείς να επιλέξεις το είδος που σου ταιριάζει και έχει δυνατότητες να πάει καλά.

Πώς θα βρω ποιο είδος μου ταιριάζει και τι e-shop να ανοίξω;

Τι αρέσει σε μένα

Το βασικότερο όλων είναι να σου αρέσουν τα προϊόντα που πουλάς. Μπορεί να έχεις ηλεκτρονικό κατάστημα και όχι φυσικό, αλλά και πάλι θα έρχεσαι σε καθημερινή επαφή με τα προϊόντα, θα συζητάς για αυτά με τους προμηθευτές και τους πελάτες σου, οπότε είναι απαραίτητο να έχεις ένα ενδιαφέρον για τα προϊόντα. Αν υπάρχει ενδιαφέρον για αυτό που εμπορεύεσαι τότε θα μπορείς να φέρνεις νέες τάσεις στο e-shop σου, να μαθαίνεις νέα πράγματα και να εξελίξεις το αντικείμενό σου στο μέγιστο. Η πρώτη ερώτηση που χρειάζεται να κάνεις είναι: Τι μου αρέσει και τι θα έκανα με χαρά;

Τι αρέσει στο κοινό

Το επόμενο βήμα είναι να ερευνήσεις. Είναι απαραίτητο πριν απαντήσεις στην ερώτηση «Τι e-shop να ανοίξω» να δεις ποια είναι εκείνα τα προϊόντα που θα ήθελε το κοινό να εμπορεύεσαι ώστε να βρίσκει για να αγοράσει. Δυστυχώς δεν φτάνει ένα προϊόν να αρέσει μόνο σε σένα αλλά είναι απαραίτητο να αρέσει και στο κοινό. Δηλαδή θα χρειαστεί να κάνεις μια αντικειμενική έρευνα που να σχετίζεται με αληθινά δεδομένα ανθρώπων που μπορεί να ενδιαφέρονταν να αγοράσουν από το e-shop σου. Που θα τα βρεις αυτά;

Άρθρα, περιοδικά, blog sites και οπουδήποτε αλλού βρεις χρήσιμες πληροφορίες για τα προϊόντα που είναι μόδα αυτή την στιγμή ή διαχρονικά. Διάβασε άρθρα που να κάνουν προβλέψεις για το e-commerce για τα επόμενα χρόνια και έρευνες που να τις αποδεικνύουν για να μπορείς να στηριχθείς σε επιστημονικά δεδομένα. Υπάρχουν προϊόντα και υπηρεσίες που είναι πιο πιθανό να πάνε καλά μελετώντας τα δεδομένα όπως για την περίοδο που διανύουμε και το μέλλον αυτής π.χ. η τάση για την εικονική πραγματικότητα, τα NFT’s κλπ. Κάθε εποχή και κάθε κλάδος έχει διαφορετικά στοιχεία που μπορεί να αξιοποιήσει κανείς ώστε να έχει το μέγιστο όφελος.

Amazon

Το Amazon ανακάλυψε ότι υπάρχει αυτή η ανάγκη για να μαθαίνει κανείς τι χρειάζεται ο κόσμος αυτή την περίοδο και γι’ αυτό δημιούργησε για τους χρήστες του την επιλογή «most sold items». Από εκεί μπορεί ο καθένας να δει τι πωλείται περισσότερο στο Amazon και να επιλέξει τις κατηγορίες που τον ενδιαφέρουν.

Google Trends & Keyword planner

Με τη χρήση και των δύο εργαλείων θα βρεις όλες τις τάσεις και τις λέξεις-κλειδιά που ψάχνει το μεγαλύτερο μέρος του κοινού σε όλο τον κόσμο. Θα μάθεις ποια είναι τα τρέχοντα trends καθημερινά και συγκεντρωτικά ανά μήνα/έτος κλπ. Ποια προϊόντα έχουν καθοδικές ή ανοδικές τάσεις και πως η φήμη από τα διάφορα «διάσημα» προϊόντα μπορεί να «ανεβοκατεβαίνει» ανάλογα την εποχή.

Trendhunter 

Θέλεις να βρεις σε κατηγορίες τι ψάχνει ο κόσμος αυτό το διάστημα ώστε να απαντήσεις στην ερώτηση “Τι e-shop να ανοίξω;” Στο trendhunter θα βρεις όλες τις τελευταίες τάσεις που δημοσιεύονται κάθε μήνα, για πολλούς τομείς.

Φυσικά μην ξεχνάς τα social media όπως το Pinterest, όπου μπορείς να βρεις χρήσιμες πληροφορίες για τις τάσεις και ό,τι νεότερο κυκλοφορεί.

Τι e-shop να ανοίξω 2

Τι e-shop να ανοίξω; Τι να προσέξεις και τι να προτιμήσεις

Σημεία προσοχής

Ογκώδη/εύθραυστα αντικείμενα

Σκέφτεσαι από που να ξεκινήσεις και τι να προσέξεις στην δημιουργία του e-shop σου; Το πρώτο βασικό σημείο που χρειάζεται να προσέξεις είναι τα προϊόντα που είναι ογκώδη. Αν δεν έχεις κάποιο χώρο να τα αποθηκεύσεις ή/και να τα μεταφέρεις, θα σε δυσκολέψει το εμπόριό τους. Το ίδιο ισχύει για τα προϊόντα που είναι εύθραυστα. Χρειάζεται να υπολογίσεις τον τρόπο αποθήκευσης και συντήρησής τους.

Εποχιακά προϊόντα

Ένα ακόμη σημείο προσοχής που χρειάζεται να υπολογίσεις είναι τα εποχιακά προϊόντα. Αν επιλέξεις ένα e-shop που πουλάει εποχιακά προϊόντα για παράδειγμα, μαγιό είναι σημαντικό να γίνει ένας σωστός οικονομικός σχεδιασμός καθώς για αρκετούς μήνες οι πωλήσεις θα είναι χαμηλές και λογικά για άλλους, θα είναι υψηλές.

Ρούχα/παπούτσια

Σε αυτή την περίπτωση ενώ τις περισσότερες φορές η ζήτηση είναι τεράστια, χρειάζεται να υπολογιστεί το σημείο διαφοροποίησης σε σχέση με τους υπόλοιπους καθώς ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Καθημερινά δημιουργούνται πάρα πολλά e-shops με ρούχα και οι επιλογές των καταναλωτών είναι πάρα πολλές.

Φαγητό/ποτό

Πρόκειται για έναν κλάδο με αρκετές προκλήσεις καθώς το φαγητό έχει περιορισμούς ως προς την συντήρησή του, τις πιστοποιήσεις υγιεινής και ασφάλειας που πρέπει να τηρούνται αλλά και την πληθώρα των ανταγωνιστικών φυσικών καταστημάτων. Παρόλαυτα, η κάθε επιχείρηση που βρίσκει τρόπο να διαφοροποιηθεί μπορεί να κερδίσει συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών.

Είδη σπιτιού/διακόσμησης κλπ

Πρόκειται για έναν κλάδο που έχει ιδιαίτερη άνθηση τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα καθώς πολλές εταιρίες δεν αναλαμβάνουν όλη την διαδικασία μεταφοράς/αποθήκευσης και αποστολής, αλλά μόνο την πώληση. Τα υπόλοιπα τα αναλαμβάνουν κατευθείαν οι προμηθευτές. Πώς γίνεται αυτό; Με την διαδικασία Dropshipping.

Τι είναι το Dropshipping και γιατί χρειάζεται να το έχεις υπόψιν σου;

Το Dropshipping σου δίνει την δυνατότητα να πουλάς τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σου χωρίς να διαθέτεις αποθήκη ή στοκ. Πώς πουλάς χωρίς αυτά; Συνεργάζεσαι με την εταιρία χονδρικής, εκείνη αναλαμβάνει την αποστολή της παραγγελίας στον πελάτη. Συνεπώς, εσύ δεν χρειάζεται να έχεις αποθηκευτικό χώρο για τα προϊόντα, αφού βρίσκονται στις εγκαταστάσεις της εταιρίας χονδρικής. Πρόσεξε την συμφωνία που θα κάνεις με την συγκεκριμένη εταιρία για τα περιθώρια κέρδους αλλά και των χρόνων αποστολής των προϊόντων στους καταναλωτές. Ο πελάτης σου δεν θα γνωρίζει ότι θα γίνεται αυτή η διαδικασία οπότε εσύ λαμβάνεις τα εύσημα ή τα παράπονα της εμπειρίας του πελάτη.

Και με τα μηνιαία έξοδα τι γίνεται;

Οι ειδικοί ενός λογιστικού γραφείου μπορούν να απαντήσουν καλύτερα σε αυτή την ερώτηση. Σε γενικές γραμμές για να ανοίξεις ένα e-shop χρειάζονται μια σειρά από πράγματα για να έχεις όπως π.χ. φυσικός χώρος για την αποθήκευση των εμπορευμάτων. Ταυτόχρονα στο άνοιγμα της επιχείρησης είναι απαραίτητο να υπολογίσεις τα μηνιαία έξοδα ασφάλισης και φορολόγησης. Τέλος, είναι απαραίτητο να υπολογίσεις ένα σημαντικό αριθμό χρημάτων για διαφήμιση ώστε να αναπτύξεις την επιχείρησή σου και να σε γνωρίσει ο κόσμος. Ένα οργανωμένο οικονομικό πλάνο θα σε βοηθήσει να καταγράψεις τα έξοδα και τις προβλέψεις των εσόδων της εταιρίας ώστε να δεις αν τελικά αξίζει τον κόπο να ανοίξεις αυτό το e-shop που σκέφτεσαι.

Αποφάσισα τι e-shop να ανοίξω, και τώρα;

Μην ξεχνάς! Ό,τι και αν απαντήσεις στην ερώτηση “Τι e-shop να ανοίξω;”  χρειάζεται να προσέξεις να είσαι διαρκώς «εκεί» όπως θα ήσουν σε ένα φυσικό κατάστημα, προσφέροντας εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών ώστε να διατηρήσεις το κοινό σου μακροπρόθεσμα. Προσπάθησε να αποφύγεις αυτά τα 10 λάθη! 

Tags :