logo
logo

Άρθρα 13 Ιουλίου, 2022

Tips για το βέλτιστο SEO στο eshop σου

Writen by nmavra

comments 0

Έφτιαξες το eshop σου, συνεργάστηκες με τους ειδικούς και σε βοήθησαν με το UX/UI design και το σωστό τεχνικό στήσιμο και τώρα; Πώς θα σε μάθουν οι πελάτες και πως θα αυξήσεις το κοινό σου; Έχουμε συζητήσει πολύ συχνά για το SEO και πόσο σημαντικό είναι για την σωστή προώθηση του e-shop σου. Πώς όμως θα καταφέρεις να έχει το βέλτιστο SEO στο eshop σου και να βγαίνεις στις πρώτες αναζητήσεις της Google;

Ποιες είναι οι σωστές πρακτικές του SEO στο e-shop;

Το SEO (Search Engine Optimization) έχει μια σειρά από βελτιώσεις που μπορούν να γίνουν, από τα τεχνικά σημεία που χρειάζεται να βελτιωθούν (βλ. core web vitals) μέχρι τα on-site χαρακτηριστικά που είναι σημαντικό να επεξεργαστούν. Όλα αυτά αλλάζουν με την πάροδο του χρόνου οπότε είναι πολύ σημαντικό να παρακολουθούμε τις εξελίξεις και να προσαρμοζόμαστε αντίστοιχα, ειδικά στην περίπτωση ενός eshop που υπάρχουν διαρκώς αλλαγές στα προϊόντα και το στήσιμο και η βελτίωση του SEO στο eshop είναι πιο απαιτητική.

Περιγραφή προϊόντων

Οι περιγραφές των προϊόντων είναι απαραίτητο να είναι αναλυτικές και να περιέχουν όσες περισσότερες πληροφορίες γίνεται για τα προϊόντα. Αν δεν υπάρχει περιγραφή είναι αδύνατον να «διαβάσει» η Google το περιεχόμενό μας ακόμα και αν το ίδιο το προϊόν έχει ζήτηση. Όσο πιο αναλυτικοί γίνουμε στην περιγραφή των προϊόντων, τόσο καλύτερα για την βελτίωση της αναγνώρισής μας από την αναζήτηση της Google.

Το περιεχόμενο χρειάζεται να είναι πρωτότυπο και να μην είναι το κείμενο του προμηθευτή καθώς αυτό χρησιμοποιείται από όλα τα υπόλοιπα e-shops και δεν θα καταφέρουμε να ξεχωρίσουμε τα προϊόντα μας (με οδηγό την περιγραφή) από το πλήθος, αυτό είναι δεδομένο. Η Google δεν «συμπαθεί» το διπλότυπο περιεχόμενο, συνεπώς προσπαθούμε να μην καταφεύγουμε στην εύκολη λύση της αναπαραγωγής του.

 Το υλικό του περιεχομένου χρειάζεται να είναι:

  • Ποιοτικό (για όλα τα είδη του περιεχομένου)
  • Πρωτότυπο
  • Μετρίου μεγέθους (κυρίως για τις περιπτώσεις του blog-ούτε πολύ μεγάλο ούτε πάρα πολύ μικρό)

SEO στο e-shop

Διαφημίσεις

Οι διαφημίσεις στο Google και τα social media μας βοηθούν αλλά για να έχουν αποτέλεσμα μακροπρόθεσμα είναι απαραίτητο να συνδυαστούν με οργανικά αποτελέσματα. Τι είναι τα οργανικά αποτελέσματα; Όταν κάποιος ψάχνει κάποιο προϊόν που υπάρχει στο e-shop μας, να εμφανίζεται το κατάστημα σας «φυσικά», χωρίς διαφήμιση δηλαδή στα πρώτα αποτελέσματα. Αυτός είναι και ο σκοπός του σωστού SEO στο eshop, να το πετύχουμε χωρίς διαφημίσεις ώστε οι διαφημίσεις να μας βοηθήσουν να προωθήσουμε συγκεκριμένες σελίδες ή προϊόντα στην συνέχεια. Το βασικότερο όλων είναι να μην στηριζόμαστε αποκλειστικά στις διαφημίσεις γιατί όταν θα σταματήσουν να τρέχουν, δεν θα εμφανιζόμαστε καθόλου αν δεν έχουμε χτίσει τα οργανικά αποτελέσματα.

Δημιουργία περιεχομένου

Τι χρειάζεται μια ιστοσελίδα για να είναι ελκυστική; Το βασικότερο που χρειάζεται είναι μια σωστή στρατηγική περιεχομένου ώστε να δημιουργείται ενδιαφέρον στον πελάτη να το παρακολουθεί. Έχουμε αναλύσει την σημασία των blogs για μια ιστοσελίδα και συγκεκριμένα ένα e-shop (διάβασε εδώ περισσότερα)  και το σημαντικότερο είναι ότι αποτελούν έναν εύκολο τρόπο να δημιουργήσουμε περιεχόμενο που «διαβάζει» η Google πιο εύκολα.

Όλα αυτά δεν έχουν ιδιαίτερη σημασία αν πίσω από το οτιδήποτε που ανεβάζουμε δεν υπάρχει μια στρατηγική περιεχομένου που να δίνει την κατεύθυνση αυτών που θα ανέβουν ώστε να συνάδει με την γενικότερη στρατηγική marketing της επιχειρησιακής στρατηγικής.

Κριτικές (reviews)

Το μεγαλύτερο ποσοστό των πελατών αγοράζει από ένα e-shop γιατί έχει διαβάσει θετικές κριτικές για αυτό από άλλους πελάτες που έχουν αφήσει την γνώμη τους σε κάποιο website στο Internet (βλ. skroutz.gr) ή στο Google/Facebook κλπ. Οι αξιολογήσεις των προϊόντων μέσα στο e-shop διαδραματίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο καθώς οι πελάτες τείνουν να αγοράζουν προϊόντα που τα έχει δοκιμάσει κάποιος άλλος πριν από εκείνους. Το πιο σημαντικό με τις κριτικές είναι πως ανανεώνουν το περιεχόμενο του e-shop διαρκώς, αυξάνουν την πιστότητα των πελατών και φέρνουν ακόμα περισσότερο κόσμο στο e-shop μας.

Βελτίωση φωτογραφιών

Οι φωτογραφίες που ανεβαίνουν στο e-shop είναι απαραίτητο να είναι εξαιρετικής ποιότητας αλλά ταυτόχρονα όχι πολύ μεγάλου μεγέθους ώστε να μην επηρεάζουν αρνητικά την ταχύτητα του eshop. Τα βασικότερα στοιχεία που χρειάζεται να προσέξουμε είναι:

  • Οι διαστάσεις τους ώστε να έχουν ομοιομορφία σε σχέση με τις υπόλοιπες φωτογραφίες του e-shop
  • Η λειτουργικότητα και η συμβατότητα της προβολής μεταξύ κινητού και υπολογιστή
  • Τα alt tags– πρόκειται για ένα βοηθητικό εργαλείο στα SEO Tools για την βελτίωση του SEO στο e-shop, που μας βοηθάει να ονοματίσουμε τις φωτογραφίες έτσι ώστε να μπορεί να τις διαβάσει ο αλγόριθμος καλύτερα

Βελτιστοποίηση e-shop με UX/UI

Το e-shop μας είναι απαραίτητο να είναι βελτιστοποιημένο ως προς το UX/UI design. Τι σημαίνει αυτό πρακτικά; Ότι είναι απαραίτητο να μπορεί ο χρήστης να περιηγηθεί γρήγορα, εύκολα και αποτελεσματικά μέσα στο eshop, να βλέπει ένα λειτουργικό περιβάλλον που θα τον βοηθήσει να κάνει τις αγορές του (περισσότερα για αυτό εδώ) είτε επισκέπτεται το e-shop από το κινητό είτε από τον υπολογιστή του.

Η αρχική σελίδα είναι απαραίτητο να οδηγεί στα προϊόντα και να διευκολύνει την αγορά τους μέσα από την σελίδα. Το ίδιο είναι απαραίτητο να συμβαίνει και με την σελίδα του Check out, να είναι εύκολη η πληρωμή και παραγγελία των προϊόντων.

SEO στο e-shop

Τεχνικές σημαντικές λεπτομέρειες           

Ένας επαγγελματίας θα μπορέσει να σας κατατοπίσει ακόμα περισσότερο για όλα τα παραπάνω. Ένας παράγοντας που είναι πολύ σημαντικός και χρειάζεται να ληφθεί υπόψιν στην περίπτωση που κάποιος επιθυμεί να επεξεργαστεί το SEO στο e-shop του είναι η τεχνική επεξεργασία του υλικού. Τι σημαίνει αυτό; Θα χρειαστεί σε κάθε σελίδα του eshop να βελτιωθούν οι περιγραφές του κάθε προϊόντος, να βελτιωθεί η περιγραφή και το meta description που εμφανίζεται στο Google ώστε να έχουμε το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα από τις λέξεις κλειδιά που θα χρησιμοποιηθούν.

Ταυτόχρονα, πολύ σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν και οι επικεφαλίδες σε κάθε σελίδα όπου θα πρέπει να είναι συγκεκριμένες για την περιγραφή του ονόματος του προϊόντος, την περιγραφή του αλλά και τα εναλλακτικά κείμενα (alt tags). Αποφεύγουμε τους επαναλαμβανόμενους τίτλους σε πολλές σελίδες προϊόντων, έστω και μια μικρή διαφορά στον τίτλο και την περιγραφή μπορεί να βοηθήσει την Google να «διαβάσει» καλύτερα την κάθε σελίδα μας.

Λέξεις-κλειδιά

Οι λέξεις κλειδιά είναι πολύ σημαντικές για την κάθε σελίδα σε κάθε κείμενο που υπάρχει μέσα στο e-shop. Ο τίτλος του κάθε προϊόντος είναι απαραίτητος να είναι δομημένος με μια συγκεκριμένη σειρά και να περιγράφει ακριβώς σε τι αναφέρεται αποφεύγοντας την χρήση ίδιων λέξεων κλειδιών σε κάθε προϊόν, ακόμα και αν είναι ακριβώς το ίδιο χρειάζεται μια μικρή διαφοροποίηση, καθώς η Google δεν θα βοηθήσει στην ανάδειξή του περιεχομένου πιο ψηλά στις μηχανές αναζήτησης. Ταυτόχρονα, οι λέξεις-κλειδιά είναι απαραίτητες να βρίσκονται στα URL του κάθε προϊόντος ώστε να έχει έναν ξεχωριστό σύνδεσμο το κάθε προϊόν και να αντιστοιχεί όπου είναι το σωστό.

 

Πολλές φορές το SEO στο eshop μας είναι ένας πονοκέφαλος και μια σπαζοκεφαλιά για όποιον δεν γνωρίζει τις βασικές αρχές. Έστω και με μικρές αλλαγές στο στήσιμο των κειμένων σε ένα e-shop αλλά και στην διόρθωση των τεχνικών λεπτομερειών που μπορούν να βελτιωθούν, μπορεί το e-shop να πάει πολύ καλύτερα και να βελτιωθεί η κατάταξή του στο Google.

Κάποια από τα βήματα που προτείνουμε είναι απαραίτητο να γίνουν συνήθεια όσων ασχολούνται με το eshop καθώς φέρνουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα και βοηθούν στη δημιουργία και ανάπτυξη μιας «καλής» σχέσης με τη μηχανή αναζήτηση της Google που μακροπρόθεσμα θα ανταμείψει τους κόπους. Μην ξεχνάμε πως το SEO είναι μια διαρκής προσπάθεια, ειδικά στην περίπτωση των eshops και χρειάζεται διαρκώς βελτίωση και ενημέρωση για να μπορεί να λειτουργήσει αποδοτικά.

Tags :