logo
logo

Άρθρα 21 Νοεμβρίου, 2021

Γιατί να επανασχεδιάσετε την ιστοσελίδα σας

Writen by nmavra

comments 0

Επανασχεδιασμός της ιστοσελίδας σας. Την χρειάζεστε; Έχετε ακούσει την έκφραση ότι το site σας πρέπει να είναι ο καλύτερος πωλητής σας;

Είναι αλήθεια! Ένα site πρέπει να λέει τα πάντα για την επιχείρησή σας και να προωθεί όλα τα προϊόντα, τις υπηρεσίες αλλά και τον τιμοκατάλογο υπηρεσιών σας. Θα πρέπει να προσελκύει εν δυνάμει πελάτες, και να απαντά σε όλες τις ερωτήσεις που έχουν σχετικά με την επιχείρησή σας

Με άλλα λόγια, ο ιστότοπός σας θα πρέπει να μετατρέπει τους υποψήφιους πελάτες σε δυνητικούς πελάτες όπως κάθε άλλος πωλητής.

Έτσι λοιπόν, όπως πρέπει να εκπαιδεύετε και να επενδύετε στους πωλητές σας, πρέπει να μετράτε την απόδοση του ιστότοπού σας με την πάροδο του χρόνου και να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές και ενημερώσεις για να διασφαλίσετε ότι θα συνεχίσει να μετατρέπει με επιτυχία επισκέπτες σε πελάτες.

Καθώς αναλύετε τον ιστότοπό σας, ενδέχεται να εντοπίσετε συγκεκριμένα προβλήματα που σας ωθούν να σκεφτείτε έναν επανασχεδιασμό. Για παράδειγμα, ίσως οι επισκέπτες σας να εγκαταλείπουν όλο και περισσότερο το καλάθι τους στο eshop σας. Ίσως το ποσοστό εγκατάλειψής σας να είναι σημαντικά υψηλότερο σε κινητές συσκευές σε σχέση με desktop υπολογιστές. Αυτοί είναι μόνο μερικοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να χρειαστεί να επανασχεδιάσετε τον ιστότοπό σας.

Θα συζητήσουμε περισσότερους λόγους παρακάτω για να σας βοηθήσουμε να αποφασίσετε εάν πρέπει να επενδύσετε τον χρόνο, τους πόρους και το budget σας σε έναν επανασχεδιασμό της ιστοσελίδας.

Για να σας βοηθήσουμε να οραματιστείτε καλύτερα τη διαδικασία επανασχεδιασμού σας, ας εμβαθύνουμε στους πιο συνηθισμένους στόχους επανασχεδιασμού και τι πρέπει να κάνετε για να τους επιτύχετε.

1. Θέλετε να κάνετε rebranding στο brand σας ώστε να συμβάλλει σε αυτό και ο επανασχεδιασμός της ιστοσελίδας.

Είναι σημαντικό να έχετε μια συνεπή εμφάνιση και αίσθηση στο site σας. Εάν ένας επισκέπτης κάνει κλικ σε έναν σύνδεσμο της αρχικής σας σελίδας και μεταφερθεί σε μια σελίδα που φαίνεται εντελώς διαφορετική, μπορεί να μπερδευτεί ή ακόμα και να ανησυχήσει ότι ανακατευθύνθηκε σε μια κακόβουλη σελίδα. Ακόμη και μικρές διαφορές — όπως η ύπαρξη διαφορετικών μενού πλοήγησης στις σελίδες — μπορεί να απογοητεύσουν και να μπερδέψουν τους επισκέπτες.

Σχεδιαστικές ασυνέπειες όπως αυτές είναι κοινές, ιδιαίτερα σε ιστότοπους που έχουν υλοποιηθεί με κάποιο template αντί να υλοποιηθούν με custom σχεδιαστικό (διαβάστε εδώ σχετικό α΄ρθρο μας) ή έχοντας προσθέσει περισσότερους συντάκτες και άρα ο καθένας προσθέτει τη δική του αισθητική στα τμήματα που διαχειρίζεται. Εάν η εταιρεία σας έχει αναπτυχθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, τότε ίσως είναι καιρός να αναθεωρήσετε και να εφαρμόσετε την αισθητική του brand σας και στον ιστότοπό σας, ώστε το site σας να έχει συνεκτικό σχεδιασμό με την επιχείρησή σας. Αυτό περιλαμβάνει αποφάσεις για μια ενιαία παλέτα χρωμάτων, γραμματοσειρές και ιεραρχία γραμματοσειρών, στυλ κουμπιών, σχεδιαστικό εικονογραφίας και πολλά άλλα.

Για ένα παράδειγμα ιστότοπου με σταθερή επωνυμία, μπορούμε να ανατρέξουμε στο Mailchimp. Το 2018, η εταιρεία λογισμικού ηλεκτρονικού ταχυδρομείου επανασχεδίασε πλήρως τον ιστότοπό της, αποκαλύπτοντας ένα νέο λογότυπο, μια μοντέρνα γραμματοσειρά, εικονογραφημένες εικόνες και περισσότερα από το εντυπωσιακό χρώμα της επωνυμίας της.

Ρίξτε μια ματιά στην παρακάτω εικόνα πριν και μετά.

Πηγή φωτογραφίας: Justinmind

Αν θέλετε να αλλάξετε το branding του site σας όπως έκανε το Mailchimp, τότε θα χρειαστείτε εργαλεία κατασκευής ιστοσελίδας που είναι τόσο εύχρηστα όσο και ευέλικτα και να συμβάλλουν στον επανασχεδιασμό της ιστοσελ΄ίδας. Εάν τα τρέχοντα εργαλεία σας δεν είναι, τότε αναζητήστε μια πλατφόρμα που σας δίνει τη δυνατότητα είτε να ξεκινήσετε από την αρχή είτε να προσαρμόσετε τις προσχεδιασμένες σας σελίδες ώστε να αλλάξε την όλη εμφάνιση του site σας.

2. Θέλετε να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στο site σας.

Ο υπέροχος επανασχεδιασμός της ιστοσελίδας σας δεν θα έχει σημασία αν δεν τον δει κανείς. Για να αυξήσετε την επισκεψιμότητα στον ιστότοπό σας, πρέπει να τον βελτιστοποιήσετε για αναζήτηση, δηλαδή με κάποιες εργασίες SEO.

Ένας πολύ καλός τρόπος για να το κάνετε αυτό είναι να κάνετε την ανάρτηση άρθρων σας μέρος της στρατηγικής περιεχομένου σας. Τα site που διαθέτουν αλλά και ανανεώνουν συχνά τα άρθρα τους, έχουν 434% περισσότερες πιθανότητες να έχουν υψηλή κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης. Πηγή: Techclient

Κατά την ανάπτυξη της στρατηγικής του site σας, θα πρέπει να κάνετε έρευνα λέξεων-κλειδιών για να δείτε ποιες συγκεκριμένες λέξεις και φράσεις χρησιμοποιούν οι επισκέπτες στα ερωτήματά τους στις μηχανές αναζήτησής και στη συνέχεια να τις συμπεριλάβετε στους τίτλους, τις κεφαλίδες, στο κυρίως κείμενο, τις μετα-περιγραφές αλλά και τις διευθύνσεις URL. Προφανώς οι τακτική αυτή δεν είναι πανάκεια, και η αποδοτικότητα της SEO στρατηγικής σας εξαρτάται από αρκετούς παράγοντες.

Καθώς αναρτείτε περισσότερα άρθρα, μπορείτε να τα συνδέσετε με άλλες σχετικές αναρτήσεις αλλά και σελίδες στο site σας. Αυτό θα βοηθήσει τα bot μηχανών αναζήτησης και τους επισκέπτες να κατανοήσουν τη συνάφεια, την αξία και τη σχέση μεταξύ του περιεχομένου στον ιστότοπό σας, και είναι και αυτή μία βασική αλλά συγχρόνως εύκολη τακτική προς το καλύτερο on site SEO.

Εάν δημιουργήσατε για πρώτη φορά τον site σας σε μια πλατφόρμα δημοσίευσης ή με ένα εργαλείο δημιουργίας ιστοτόπων, (πχ Wix ή Blogspot) τότε ίσως χρειαστεί να κάνετε μετεγκατάσταση σε ένα CMS με πιο προηγμένες δυνατότητες διαχείρισης περιεχομένου. Είναι σύνηθες τα sites πελατών μας να έχουν ενσωματωμένα εργαλεία SEO για να τους βοηθήσουν να βελτιστοποιήσουν το περιεχόμενό τους. Εναλλακτικά, υπάρχει και η δυνατότητα σύνδεσης με εργαλεία τρίτων, όπως τα WebMasters Tools της Google ή το SEMRush.

3. Θέλετε να μετατρέψετε περισσότερους επισκέπτες σε δυνητικούς πελάτες.

Εάν έχετε ήδη πολλούς επισκέπτες στο site σας και θέλετε να μετατρέψετε αυτούς τους επισκέπτες σε δυνητικούς πελάτες, πρέπει να σχεδιάσετε τον ιστότοπό σας γύρω από μια σαφή στρατηγική μετατροπής (conversion strategy).

Το site σας πρέπει να ενημερώνει τους επισκέπτες για το ποιοι είστε, τι κάνετε και ποιο είναι το κοινό-στόχος σας. Στη συνέχεια, θα πρέπει να τους πείσει να κάνουν το επόμενο βήμα για να γίνουν πελάτες.

Ας δούμε το Rev ως παράδειγμα. Ενός site μετατροπής ήχου, η αρχική σελίδα παρουσίαζε ένα κεντρικό καρουζέλ με τρεις κάρτες. Κάθε κάρτα είχε ένα διαφορετικό εικονίδιο – ένα πύραυλο, ένα καντράν και ένα τηλέφωνο – για να αντιπροσωπεύει τις τρεις προτάσεις αξίας της εταιρείας: ταχύτητα, ποιότητα και εξυπηρέτηση.

Πάνω από το καρουζέλ υπήρχε μια γραμμή μενού με μια καρτέλα με την ένδειξη “Υπηρεσίες”. Οι επισκέπτες έπρεπε να κάνουν κλικ στην καρτέλα για να δουν μια λίστα με τις υπηρεσίες της εταιρείας. Κάτω από κάθε υπηρεσία, υπήρχε ένα γραφικό και ορισμένες βασικές πληροφορίες τιμολόγησης χωρίς σαφή παρότρυνση για δράση. Για μια πλήρη περιγραφή κάθε υπηρεσίας, θα πρέπει είτε να κάνετε κλικ στην κεφαλίδα είτε να κάνετε κύλιση κάτω από το πάσο.

Κατά τον επανασχεδιασμό του site τους, το Rev εγκατέλειψε το καρουζέλ και αντί αυτού παρουσίασε τρία φύλλα δίπλα-δίπλα. Κάθε κάρτα αντιπροσωπεύει μία από τις πιο δημοφιλείς υπηρεσίες της και περιλαμβάνει μια σύντομη εξήγηση, τιμή και κουμπί παρότρυνσης για δράση (Call to Action). Αυτή η νέα σχεδίαση οδήγησε σε βελτίωση 18% στο ποσοστό μετατροπής του Rev.

Πηγή: Jusinmind

Αν θέλετε να δείτε παρόμοια βελτίωση στο ποσοστό μετατροπών σας, ελέγξτε αν η τρέχουσα πλατφόρμα σας υποστηρίζει ενσωματώσεις μεταξύ του site σας και ενός λογισμικού CRM ή αυτοματισμού μάρκετινγκ.

Διαφορετικά, ίσως χρειαστεί να κάνετε μετεγκατάσταση σε ένα CMS με ενσωματωμένα εργαλεία μετατροπής.

4. Θέλετε να προσθέσετε λειτουργικότητα στον ιστότοπό σας.

Ο ιστότοπός σας πρέπει να είναι εύκολος στη χρήση, κατανοητός και εύκολος στην πλοήγηση — τόσο για τους επισκέπτες σας όσο και για την ομάδα μάρκετινγκ στο διαχειριστικό.

Καθώς η επισκεψιμότητα αλλά και η ομάδα σας αυξάνονται, πιθανότατα θα χρειαστεί να προσθέσετε νέα λειτουργικότητα στον ιστότοπό σας για να ανταποκριθείτε στις εξελισσόμενες προσδοκίες και ανάγκες τόσο των επισκεπτών όσο και των back-end χρηστών. Για παράδειγμα, μπορεί να χρειαστεί να προσθέσετε live chat στο site σας, να προσθέσετε και να διαχειριστείτε πολυγλωσσικό περιεχόμενο ή να εκτελέσετε δοκιμές A/B απευθείας στον πίνακα ελέγχου σας.

Όταν επανασχεδιάσαμε τον ιστότοπο γνωστού πελάτη μας στο χώρο των Βρεβικών ειδών του τον Απρίλιο του 2021, εστιάσαμε στη βελτίωση της πλοήγησης και της εξατομίκευσης για να διασφαλίσουμε ότι οι επισκέπτες θα μπορούσαν να βρουν αυτό που αναζητούν όσο το δυνατόν πιο γρήγορα και εύκολα. Μεταξύ άλλων αλλαγών, απλοποιήσαμε το σύστημα πλοήγησης και προσθέσαμε έξυπνα φίλτρα περιεχομένου για να βοηθήσουμε τους επισκέπτες να έχουν μια απρόσκοπτη εμπειρία στον ιστότοπο.

Αν θέλετε και εσείς να προσθέσετε έξυπνα φίλτρα περιεχομένου ή άλλες δυνατότητες στο site σας, χρειάζεστε μια πλατφόρμα που να έχει ισχυρή ενσωματωμένη λειτουργικότητα και την ευελιξία να ενσωματωθεί με εξωτερικό λογισμικό. Μια τέτοια πλατφόρμα θα μπορεί να υποστηρίξει την ανάπτυξη του site ή του eshop σας με την πάροδο του χρόνου.

5. Θέλετε να βελτιστοποιήσετε το site σας για επισκέπτες από κινητές συσκευές.

Οι κινητές συσκευές αντιπροσώπευαν το 58% των επισκέψεων στις μηχανές οργανικής αναζήτησης το 2019. Επειδή η αναζήτηση για κινητές συσκευές είναι τόσο δημοφιλής, οι μηχανές αναζήτησης έχουν δημιουργήσει τις εμπειρίες τους γύρω από αυτήν. Στην πραγματικότητα, όταν κάνετε αναζήτηση στη Google για κάτι από το τηλέφωνό σας, θα δείτε πρώτα αποτελέσματα αναζήτησης για σελίδες φιλικές προς κινητά, και μετά τα υπόλοιπα site. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει άμεσα να διασφαλίσετε ότι το site σας είναι βελτιστοποιημένο τόσο για desktop όσο και για κινητές συσκευές.

Μήπως ήρθε η ώρα να κάνετε το επόμενο βήμα που είναι ο επανασχεδιασμός της ιστοσελίδας σας;

Συνοψίζοντας, είναι κατανοητό ότι ο επανασχεδιασμός ενός site απαιτεί χρόνο, προσπάθεια και χρήματα — αλλά μπορεί να είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία σας στο internet. Όταν ευθυγραμμίζεται με τη συνολική επιχειρηματική στρατηγική σας, ένας επανασχεδιασμός μπορεί να σας βοηθήσει να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών, να βελτιώσετε την κατάταξή σας στη Google αλλά και να καλύψετε τις ανάγκες των επισκεπτών σας. Για τον λόγο αυτό είναι σημαντικό η εταιρεία που θα αναλάβει το νέο σας website να σας ενημερώσει και να σας καθοδηγήσει σχετικά ώστε να πάρετε τη σωστή απόφαση και να εκπληρώσετε τους στόχους σας.

Μπορείτε να δείτε μια λεπτομερή περιγραφή των υπηρεσιών που προσφέρει η εταιρεία μας, και να επικοινωνήσετε μαζί μας για να συζητήσουμε τις ιδέες και τα σχέδιά σας!

Tags :