logo
logo

Άρθρα 13 Ιουλίου, 2022

Γιατί χρειάζεσαι blog στην ιστοσελίδα σου;

Writen by nmavra

comments 0

Τι είναι το blog στην ιστοσελίδα σου;

Ας ξεκινήσουμε από το τι είναι ένα blog στην ιστοσελίδα. Πρόκειται για έναν χώρο μέσα στην ιστοσελίδα μας που είναι αφιερωμένος στην ανάρτηση άρθρων που αφορούν θεματολογία σχετική με τον κλάδο ή την επιχείρησή μας. Το περιεχόμενο των άρθρων δημιουργείται από κάποιον ειδικό ή από εμάς όπου χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά στο κείμενο αλλά και επιλέγοντας το κατάλληλο περιεχόμενο, προσελκύουμε το κοινό που μπορεί να ενδιαφέρεται για το brand μας.

Γιατί τα blogs βοηθούν στο SEO;

Έχουμε αναλύσει και στο παρελθόν (διάβασε σχετικά εδώ) τους παράγοντες που επηρεάζουν την κατάταξη μιας επιχείρησης στην αναζήτηση της Google. Το SEO (Search Engine Optimization) είναι η επεξεργασία κάποιων χαρακτηριστικών μέσα σε μια ιστοσελίδα που θα μας χαρίσουν την πολυπόθητη θέση μας στις πρώτες σελίδες της αναζήτησης. Πώς βοηθάνε όμως το blog στην ιστοσελίδα βοηθάειστο βελτιωμένο SEO; Τα blogs περιέχουν κείμενο και φωτογραφίες. Δηλαδή πρόκειται για άρθρα σαν αυτό που διαβάζετε τώρα. Το κείμενο έχει μια συγκεκριμένη θεματολογία, περιέχει λέξεις-κλειδιά και έχει μια συγκεκριμένη δομή με επικεφαλίδες και σύντομες παραγράφους. Όλα αυτά τα χαρακτηριστικά βοηθούν το Google να το διαβάσει με τον πιο σωστό τρόπο και να το εμφανίσει στις μηχανές αναζήτησης σε πιο υψηλή θέση.

Το blog στην ιστοσελίδα δεν βοηθάει όμως μόνο στο SEO και στην κατάταξή μας στην αναζήτηση της Google αλλά βοηθάει στην ανάπτυξη και άλλων τομέων της επιχείρησής μας, όπως είναι η ανάπτυξη σε νέες αγορές και η αύξηση των πωλήσεων. Μπορούμε μέσα από τη δημιουργία άρθρων που αφορούν ένα συγκεκριμένο θέμα να εισέλθουμε σε μια νέα αγορά όπως είναι μια αγορά του εξωτερικού ή ένας νέος χώρος δραστηριοποίησής μας.

Η Google «διαβάζει» τι γράφουμε

Ένας ακόμη βασικός παράγοντας για την επίτευξη καλύτερης θέσης στην αναζήτηση της Google είναι η συχνότητα ανανέωσης του περιεχομένου. Τι σημαίνει αυτό; Είναι απαραίτητο το περιεχόμενο να ανανεώνεται συχνά είτε πρόκειται για ένα e-shop που έχει τα ίδια προϊόντα είτε πρόκειται για μια εταιρική ιστοσελίδα που περιέχει πληροφορίες για την επιχείρηση. Ένας καλός τρόπος για να συμβαίνει αυτό είναι μέσα από τη συχνή ενημέρωση των blogs με νέο περιεχόμενο.

Αν το ίδιο περιεχόμενο το προωθήσουμε και στις σελίδες μας στα social media θα έχουμε καταφέρει να τραβήξουμε την προσοχή της Google με τις ενέργειες μας και να μας «προσέξει»!

Και αν η ιστοσελίδα μου εμφανίζεται πρώτη στο Google με την αναζήτηση συγκεκριμένων λέξεων κλειδιών; Ακόμα και αν συμβαίνει αυτό είναι πολύ πιθανό να αλλάξει τους επόμενους μήνες καθώς μπορεί να εμφανιστεί ένα νέο άρθρο, μια νέα σελίδα με φρέσκο περιεχόμενο που θα αντικαταστήσει τα παλιά. Προφανώς δεν θα γίνει αμέσως αλλά μπορεί να συμβεί αν η Google διαβάσει ότι τα άρθρα ενός blog στην ιστοσελίδα είναι το ίδιο «σωστά» δομημένα, SEO friendly και πιο καινούρια καθώς ενισχύει και προβάλλει το νεότερο περιεχόμενο.

Τι χρειάζεται για να γράψει κανείς ένα «σωστό» κείμενο για το blog της ιστοσελίδας του;

Είναι απαραίτητο το κάθε κείμενο να έχει τα χαρακτηριστικά που περιγράψαμε παραπάνω (να είναι σωστά δομημένο κλπ), το πιο σημαντικό όμως είναι να υπάρχει συνέπεια και ποσότητα άρθρων ώστε να αυξήσουμε τις πιθανότητες να μας επιλέξει η Google. Ταυτόχρονα είναι απαραίτητο το κάθε μας άρθρο να είναι σύμφωνο με τις αρχές του marketing, δηλαδή να είναι ένα κείμενο που προσφέρει χρήσιμο περιεχόμενο αλλά ταυτόχρονα «πουλάει» αυτό που θέλουμε.

Το επόμενο βήμα είναι η ανάρτησή του στην ιστοσελίδα. Στις περιπτώσεις που μια επιχείρηση είναι μικρή και αποτελείται από λίγα άτομα είναι πολύ πιθανό να μην υπάρχει ο χρόνος της εκμάθησης του σωστού τρόπου ή μπορεί να υπάρχει δυσκολία να μάθει κανείς τα τεχνικά σημεία μιας ιστοσελίδας. Σε αυτό μπορεί να μας βοηθήσει ένας ειδικός ή ο τεχνικός που έχει αναλάβει την συντήρηση του website μας ώστε να γράψει και να δημοσιεύσει αντίστοιχα το περιεχόμενο στην ιστοσελίδα μας.

Τι είναι το content marketing (μάρκετινγκ περιεχομένου);

Εκτός από τη δημιουργία κειμένων που είναι «φιλικά προς την Google» είναι απαραίτητο να δημιουργούμε κείμενα που περιέχουν χρήσιμο και σχετικό περιεχόμενο με τις υπηρεσίες ή τα προϊόντα που πουλάει η επιχείρησή μας. Το content marketing δεν αφορά μόνο την δημιουργία των κατάλληλων κειμένων για την προώθηση αυτών αλλά και τη δημιουργία ποικίλου περιεχομένου όπως είναι οι εικόνες, το video, τα infographics, τα e-books, τα newsletters, οι παρουσιάσεις δηλαδή τα μέσα που περιέχουν περιεχόμενο.

Το Content marketing απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό και προσπαθεί να προωθήσει συγκεκριμένα προϊόντα ανάλογα με την ποιότητα και το είδος του κοινού που απευθύνεται. Το πρώτο βασικό βήμα για να μπορέσει να είναι αποτελεσματικό εργαλείο σε μια επιχείρηση είναι η εύρεση του κοινού που απευθύνεται η επιχείρηση. Πιο συγκεκριμένα, το περιεχόμενό μας είναι απαραίτητο να απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό στο οποίο στοχεύουμε και όχι σε ό,τι αρέσει σε εμάς. Το κοινό για το κάθε άρθρο μπορεί να είναι διαφορετικό, ανάλογα με τα διαφορετικά target groups που έχει η επιχείρησή μας.

Τι μπορούμε να πετύχουμε με την ανάπτυξη του content marketing;

Όλα όσα αναφέρθηκαν παραπάνω μπορούν να επιτευχθούν αν δημιουργούμε και πιο γενικό περιεχόμενο για την ιστοσελίδα μας. Πιο συγκεκριμένα:

  • Να αυξήσουμε την επισκεψιμότητα στη σελίδα μας
  • Να αυξήσουμε τις πωλήσεις
  • Να δημιουργήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης και ασφάλειας με το κοινό μας ώστε να προτιμήσει στο μέλλον
  • Να αυξήσουμε το awareness για το brand μας
  • Να βελτιώσουμε τη θέση μας στην αναζήτηση της Google

Για να μπορέσει όμως να λειτουργήσει σωστά είναι θέσουμε κάποια βασικά βήματα για την οργάνωσή του:

  • Αρχικά είναι απαραίτητο να βρούμε τους στόχους. Για ποιο λόγο γράφουμε το κάθε άρθρο ή αναρτούμε περιεχόμενο στο blog της ιστοσελίδας; Τι θέλουμε να πετύχουμε; Για παράδειγμα θα μπορούσαμε να θέλουμε να πετύχουμε αύξηση των πωλήσεών μας σε μια συγκεκριμένη κατηγορία υπηρεσιών που προσφέρουμε.
  • Ποιο είναι το target group μας; Σε ποιόν απευθυνόμαστε και τι θέλουμε να πετύχουμε; Για παράδειγμα, θέλουμε να μας γνωρίσει ο κόσμος στο συγκεκριμένο target group; Να αναπτύξουμε καλύτερες σχέσεις; Να πουλήσουμε κάποια συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες;
  • Τι είδους περιεχόμενο θα αναρτάται; Θα είναι κείμενα, φωτογραφίες ή video; Πόσο συχνά θα δημιουργείται και πόσο συχνά θα αναρτάται και θα διαφημίζεται; Είναι σχετικό με το κοινό στο οποίο απευθύνεται η επιχείρησή μου; Μπορεί να το μοιραστεί εύκολα κάποιος ώστε να συνδεθεί το brand μου με ακόμα περισσότερους ανθρώπους; Ενεργοποιεί το κοινό με Call To Action (CTA) ενέργειες; Για παράδειγμα «αγόρασε τώρα!», «μάθε περισσότερα», κλπ;
  • Ποιος θα το γράφει, ποιος θα το αναρτά και ποιος θα αναλάβει την προώθησή του;
  • Πως θα γίνει η μέτρηση των αποτελεσμάτων από αυτές τις ενέργειες; Πώς θα μετρήσουμε αν κάποιο άρθρο στο blog στην ιστοσελίδα πήγε καλά ή αν το περιεχόμενο που αναρτήσαμε άρεσε στους επισκέπτες της ιστοσελίδας μας;

 

Όλα αυτά είναι απορίες που μπορεί να μας λύσει ένας ειδικός ή χρησιμοποιώντας τα κατάλληλα εργαλεία που μπορούμε εύκολα να βρούμε online (βλ. google analytics) να μπορέσουμε να μετρήσουμε την επισκεψιμότητα που έχει κάθε άρθρο μας στο blog στην ιστοσελίδα, αν το αναρτήσουμε στα social media να δούμε την απήχηση που θα έχει κλπ.

Σε γενικές γραμμές, είναι καλό να προσπαθήσουμε να τηρήσουμε τα περισσότερα από τα παραπάνω που αναφέρουμε, να δημιουργήσουμε μια σωστή στρατηγική, ένα πρόγραμμα δημοσιεύσεων άρθρων ώστε να μπορέσουμε να έχουμε διαρκώς νέο περιεχόμενο και να προσεγγίζουμε ακόμα μεγαλύτερο κοινό και να απευθυνθούμε σε κάποιον ειδικό ή να εκπαιδευτούμε μέσα από κάποια μαθήματα για το πως είναι απαραίτητο να είναι δομημένο το άρθρο μας πρακτικά και από θέμα περιεχομένου, για να έχει καλύτερο ranking στις μηχανές αναζήτησης της Google.

Tags :