logo
logo

Άρθρα 14 Ιουνίου, 2022

Πώς θα μειώσεις το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) των χρηστών από την ιστοσελίδα ή το e-shop σου;

Writen by nmavra

comments 0

Έφτιαξες την ιστοσελίδα σου, ετοίμασες τις διαφημίσεις, άρχισαν να την επισκέπτονται οι χρήστες και απέκτησες πελάτες. Πώς θα μετρήσεις τα στατιστικά επισκεψιμότητας της ιστοσελίδας σου ώστε να δεις αν υπάρχει υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate);

Μέτρηση στατιστικών επισκεψιμότητας

Το πρώτο βήμα για να μετρήσεις τα στατιστικά είναι να συνδέσεις το πολύ χρήσιμο εργαλείο της Google (Google Analytics) ώστε να ξεκινήσει να μετράει δεδομένα χρήσης. Θα λάβεις χρήσιμες πληροφορίες όπως για παράδειγμα, πότε και ποια τα χαρακτηριστικά όσων επισκέφθηκαν την ιστοσελίδα σου ενώ θα μάθεις και πως κινήθηκαν μέσα στο website σου. Θα μάθεις ποιες σελίδες επισκέφθηκαν, πόσο διήρκησε η επίσκεψή τους σε κάθε σελίδα κλπ. Εκτός από το Google Analytics υπάρχει και μια σειρά από άλλα εργαλεία που μπορούν να ενσωματωθούν στο website σου και να σε βοηθήσουν στην σωστή καταγραφή των πληροφοριών που χρειάζεσαι (μπορούμε να σε κατατοπίσουμε σχετικά με αυτό). Ένας βασικός δείκτης μέτρησης της επισκεψιμότητας και της αποτελεσματικότητάς της είναι το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate).

Αν μελετώντας τα στατιστικά στοιχεία επισκεψιμότητας της σελίδας σου βλέπεις ότι το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) είναι υψηλό, τότε σημαίνει πως ο κόσμος εγκαταλείπει πολύ σύντομα την ιστοσελίδα σου και δεν παραμένει αρκετή ώρα να περιηγείται σε αυτή.

Τι είναι το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate);

Το ποσοστό εγκατάλειψης μετράει το ποσοστό των επισκεπτών σε μια σελίδα του website και πόσοι από αυτούς έφυγαν χωρίς να περιηγηθούν σε καμία από τις υπόλοιπες σελίδες.

Για παράδειγμα, αν το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) είναι 60% σημαίνει πως το 60% αυτών που επισκέφθηκαν το website μας είδαν την σελίδα στην οποία «προσγειώθηκαν» βλ. landing page ή/και αρχική σελίδα και μετά εγκατέλειψαν το website χωρίς να δουν κάποια άλλη σελίδα.

Τι μπορεί να σημαίνει ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate);

Αρχικά, το πρώτο που είναι απαραίτητο να μελετηθεί είναι η ποιότητα της σελίδας στην οποία «προσγειώθηκαν» οι επισκέπτες. Αν πρόκειται για μια “landing page” που έχει δημιουργηθεί για αυτό το λόγο ή αν πρόκειται για την αρχική σελίδα, μπορεί η σελίδα να μην είναι αρκετά ελκυστική ή να μην λειτουργεί σωστά. Ό,τι και αν συμβαίνει, είναι απαραίτητο όταν επιλέγουμε μια σελίδα που θα συνδέεται με τις διαφημίσεις μας, να είναι η κατάλληλη ώστε να μην αυξάνεται το ποσοστό εγκατάλειψης. Πώς θα το πετύχουμε αυτό;

 

Χαρακτηριστικά μιας σωστής Landing page/Αρχικής σελίδας

  • Να λειτουργεί σωστά. Σε γενικότερο πλαίσιο, το πιο σημαντικό για ένα website είναι να λειτουργεί σωστά, χωρίς να δυσκολεύει τον χρήστη να περιηγηθεί και να βρίσκει αυτό που ψάχνει. Χρειάζεται να είναι γρήγορο και να μην τον καθυστερεί. Ταυτόχρονα, είναι απαραίτητο να έχουν βελτιωθεί τα κείμενα, οι φωτογραφίες και όλο το υλικό που υπάρχει στην ιστοσελίδα ώστε να δείχνει αξιόπιστο, να μας εμπιστευτεί ο επισκέπτης της σελίδας και να παραμείνει. Μάθε περισσότερα για την σωστή κατασκευή ιστοσελίδας εδώ.
  • Συμπληρωματικά με το προηγούμενο χαρακτηριστικό, θα αναφέρουμε και την ανάγκη για ανταπόκριση του περιεχομένου του website μας σε διαφορετικές συσκευές. Πιο συγκεκριμένα, είναι απαραίτητο η ιστοσελίδα μας να φαίνεται σωστά από όλες τις συσκευές (να έχουν καλή ανταπόκριση όλα τα στοιχεία του website- τα αισθητικά και τα τεχνικά χαρακτηριστικά). Διαφορετικά, μπορεί ο επισκέπτης να μπει στην ιστοσελίδα, να μην ανταποκρίνεται σωστά στο περιεχόμενο (να φαίνεται λάθος κλπ) με αποτέλεσμα να φύγει αμέσως χωρίς να έχει καταφέρει να περιηγηθεί στην ιστοσελίδα.
  • Είναι απαραίτητο οι πληροφορίες να είναι οργανωμένες. Ο χρήστης που επισκέπτεται την ιστοσελίδα δεν γνωρίζει τίποτα για εμάς. Χρειάζεται μέσα από την σελίδα, σε σύντομο χρονικό διάστημα να του δείξουμε το αντικείμενο των παρεχόμενων υπηρεσιών ή προϊόντων. Πώς θα το καταφέρουμε; Οργανώνοντας τις πληροφορίες με τέτοιο τρόπο ώστε ο χρήστης να ξέρει που χρειάζεται να πατήσει για να βρει αυτά που αναζητάει. Για παράδειγμα, αν έχουμε διαφορετικά buttons (κουμπιά) ή κατηγορίες, να μπορεί να περιηγηθεί εύκολα μέσα στο website μας και να βρει αυτό που αναζητάει.
  • Αποφεύγουμε τις μεγάλες παραγράφους. Ο χρήστης είναι συνηθισμένος στις γρήγορες πληροφορίες και δεν συνηθίζει να διαβάζει μεγάλα κείμενα online, ειδικά όταν έχει ανακατευθυνθεί εκεί από κάποια διαφήμιση ή ανάρτηση. Το κείμενο είναι απαραίτητο να είναι χωρισμένο σε μικρές παραγράφους, με εικόνες και να μπορεί κανείς να το διαβάσει εύκολα. Ο συγκεκριμένος τρόπος γραφής διευκολύνει και την ανάρτηση του περιεχομένου στα social media.

Με τους παραπάνω τρόπους θα πετύχουμε μια δυνατή landing page και θα μειώσουμε το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) αυξάνοντας την παραμονή του επισκέπτη στις σελίδες του website μας.

Πηγή επισκεπτών

Το δεύτερο που χρειάζεται να μελετηθεί είναι η πηγή των επισκεπτών. Από που έρχονται οι επισκέπτες; Πώς μαθαίνουν για εμάς; Για παράδειγμα αν εντοπίσουμε ότι ο μέσος όρος των επισκεπτών μας έρχεται από τα social media ενώ ταυτόχρονα το ποσοστό εγκατάλειψης είναι υψηλό, σημαίνει πως οι επισκέπτες μου μας βρίσκουν από τα social media δεν ενδιαφέρονται και τόσο πολύ για τις υπηρεσίες/προϊόντα μας ή ότι το μήνυμα που περνάμε μέσα από τις αναρτήσεις μας είναι διαφορετικό από εκείνο των υπηρεσιών και προϊόντων που παρέχουμε.

Αντιθέτως, για παράδειγμα, αν μελετήσουμε τα στοιχεία πιο προσεκτικά, μπορεί να παρατηρήσουμε πως όταν ένας επισκέπτης μας βρίσκει μέσα από την αναζήτηση που κάνει στο Google (είτε ως οργανικό αποτέλεσμα είτε ως διαφήμιση) το ποσοστό εγκατάλειψης που προκύπτει είναι μικρότερο.

Αυτό γιατί μπορεί να συμβαίνει;  Μια εξήγηση μπορεί να είναι ότι ο επισκέπτης που ψάχνει αποκλειστικά για εμάς ενδιαφέρεται περισσότερο για αυτά που πουλάμε, σε σχέση με εκείνον που δεν ψάχνει για εμάς και εμφανιζόμαστε στο timeline του στα social media ως διαφήμιση.

Σωστό και ελκυστικό περιεχόμενο

Ο τρίτος λόγος που χρειάζεται να μελετηθεί για να δούμε αν επηρεάζει το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) είναι η μελέτη του περιεχομένου. Όλα τα παραπάνω είναι σωστά αλλά αν το περιεχόμενο που ανεβάζουμε δεν είναι ενδιαφέρον, χρήσιμο και βοηθάει τον χρήστη να λύσει ένα πρόβλημά του ή να διασκεδάσει/ενημερωθεί κλπ ο χρήστης δεν θα παραμείνει στην ιστοσελίδα μας. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει σταθερότητα σε αυτό που πουλάμε, σε αυτό που διαφημίζουμε και τελικά σε αυτό που αγοράζει ο καταναλωτής.

Για παράδειγμα δεν μπορούμε να παραπλανήσουμε τον χρήστη πουλώντας σε μια διαφήμιση ένα χ προϊόν αλλά όταν ο χρήστης μπαίνει στο website να μην το βρίσκει ή να του δείχνουμε κάποιο άλλο προϊόν. Σε αυτό θα μας βοηθήσουν ξανά τα στατιστικά στοιχεία που θα συγκεντρώσουμε. Όταν μελετήσουμε και δούμε πως υπάρχουν κάποιες σελίδες που τις επισκέπτονται πιο συχνά οι χρήστες σε σχέση με άλλες, τότε είναι σίγουρο πως οι υπόλοιπες χρειάζονται βοήθεια στο να αναδειχθούν είτε με διαφήμιση είτε βελτιώνοντας το περιεχόμενό τους.

Σχετικές λέξεις-κλειδιά

Το ίδιο ισχύει και με τις λέξειςκλειδιά. Συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε διαφημίσεις με λέξεις-κλειδιά που είναι πιο γενικού ενδιαφέροντος ώστε να συγκεντρώσουμε περισσότερη κίνηση στο website μας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να συγκεντρώνουμε επισκέπτες στη σελίδα μας που δεν έχουν σχέση με το αντικείμενο και δεν πρόκειται να μετατραπούν σε πελάτες. Συνεπώς, επισκέπτεται ο χρήστης την ιστοσελίδα, καταλαβαίνει ότι δεν τον ενδιαφέρει, περιηγείται για λίγο στο website και φεύγει. Συνεπώς το ποσοστό εγκατάλειψης αυξάνεται κατακόρυφα.

Διευκόλυνση αγοράς

Ένας ακόμη λόγος που χρειάζεται να προσέξουμε είναι οι επιλογές που δίνουμε στους χρήστες. Ειδικά στην περίπτωση ενός e-shop είναι πολύ σημαντικό να δίνουμε διαφορετικές επιλογές στους χρήστες για:

  • Να πληρώσουν (διαφορετικοί τρόποι πληρωμής)
  • Να αγοράσουν (χωρίς απαραίτητα να εγγραφούν στο site)
  • Να ξέρουν πως μπορούν να επιστρέψουν τα προϊόντα που αγοράζουν.

Πως θα μειώσουμε τελικά το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) από την ιστοσελίδα μας;

  • Βελτίωση του περιεχομένου της ιστοσελίδας ώστε να ταιριάζει με αυτά που πουλάμε και με αυτά που αναζητάει ο χρήστης όταν επισκέπτεται την ιστοσελίδα μας. Τα κείμενα του blog στη σελίδα μας χρειάζεται να ανανεώνονται συχνά, να μελετάμε τις τάσεις και να ανεβάζουμε ό,τι ενδιαφέρει τον επισκέπτη. Κάθε σελίδα μέσα στο website είναι απαραίτητο να έχει φωτογραφίες και μικρές παραγράφους/κείμενα ώστε να μην κουράζει τον επισκέπτη.
  • Σωστός σχεδιασμός ώστε να μην «χάνεται» ο επισκέπτης όταν αναζητάει κάτι και να το βρίσκει εύκολα. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει και η χρήση κάποιων sidebars ή διαφορετικών κατηγοριών.
  • Σωστή ανταπόκριση ανάμεσα στις διαφορετικές συσκευές. Είναι σημαντικό το περιεχόμενο σε κάθε συσκευή να δείχνει σωστά χωρίς να αλλοιώνεται το περιεχόμενο.
  • Αποφυγή χρήσης pop-ups. Ενοχλούν τους επισκέπτες με αποτέλεσμα να αυξάνεται το ποσοστό εγκατάλειψης (bounce rate) καθώς οι επισκέπτες προσπαθούν να τα αποφύγουν χωρίς να διαβάσουν καν τι γράφουν και αν τους ενδιαφέρει.
  • Αποφυγή διαφημίσεων μέσα στην ιστοσελίδα. Οι πολλές διαφημίσεις (βλ. Google) μπορεί να φέρνουν κάποια έσοδα σε μια ιστοσελίδα αλλά την φορτώνουν με περισσότερες πληροφορίες και υλικό που δεν είναι χρήσιμο.
  • Χρήση links. Είναι σημαντικό να χρησιμοποιούνται buttons και links που οδηγούν τον χρήστη σε διαφορετικά σημεία και περιεχόμενα μέσα στο website ώστε να παραμείνει για περισσότερη ώρα.

Tags :