logo
logo

Άρθρα 12 Απριλίου, 2022

5 τρόποι για να αυξήσεις τις χαμηλές πωλήσεις στο e-shop

Writen by nmavra

comments 0

Έχεις χαμηλές πωλήσεις στο e-shop σου και σκέφτεσαι τι συμβαίνει και γιατί ο κόσμος δεν αγοράζει τα προϊόντα σου; Έχουμε συγκεντρώσει μια σειρά από λόγους που μπορεί να συμβαίνει αυτό και τους τρόπους αντιμετώπισής τους!

  • Χαμηλή επισκεψιμότητα

Πώς θα αυξηθούν οι πωλήσεις αν δεν έχεις επισκέπτες στο ηλεκτρονικό σου κατάστημα; Το πρώτο βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν τα περισσότερα e-shops είναι η χαμηλή επισκεψιμότητα στις σελίδες τους. Μπορεί να είναι το πιο σωστό και λειτουργικό κατάστημα αλλά οι επισκέπτες να μην το βρίσκουν ανάμεσα στα χιλιάδες που υπάρχουν στο Internet. Πώς θα καταφέρεις να αυξήσεις την επισκεψιμότητα;

Α) SEO. Το έχεις ακούσει αρκετά αλλά δεν ξέρεις τι είναι; Το Search Engine Optimization είναι η βελτιστοποίηση του περιεχομένου στο ηλεκτρονικό κατάστημά σου ώστε να εμφανίζεται στις πρώτες σελίδες της αναζήτησης της Google (και των άλλων μηχανών αναζήτησης). Χρησιμοποιώντας τις κατάλληλες λέξεις-κλειδιά και εφαρμόζοντας μια σειρά από τεχνικές εργασίες, το ηλεκτρονικό σου κατάστημα θα αρχίσει να εμφανίζεται περισσότερο και πιο εύκολα στους χρήστες ώστε να αυξήσεις τις πωλήσεις στο e-shop σου.

Β) Google Ads. Όταν ξεκινάς ένα νέο e-shop, ειδικά με προϊόντα που πωλούνται από πολλά άλλα καταστήματα, είναι δύσκολο να καταφέρεις σε σύντομο χρονικό διάστημα να ξεχωρίσεις και να «σκαρφαλώσεις» στις πρώτες σελίδες της Google. Γι’ αυτό το λόγο είναι απαραίτητο να επενδύσεις κάποια χρήματα στις διαφημίσεις της Google ώστε να αρχίσεις να αποκτάς clicks και επισκεψιμότητα και να βοηθήσεις και το Search Engine Optimization (SEO) που αναφέραμε πιο πάνω. Είναι ένας εύκολος και γρήγορος τρόπος για να αυξήσεις τα clicks στη σελίδα σου και να αυξήσεις τις πωλήσεις στο e-shop σου!

Γ) Social Media. Υπάρχουν πλέον social media για όλα τα είδη προβολής. Ανάλογα με το είδος του e-shop σου και τις υπηρεσίες που παρέχεις είναι απαραίτητο να επιλέξεις στο σωστό social media που θα ενημερώνεις το κοινό για τα προϊόντα σου ώστε να αυξήσεις τις πωλήσεις στο e-shop σου. Πώς; Αυξάνοντας την αλληλεπίδραση με το κοινό και τον αριθμό των ακολούθων σε κάθε πλατφόρμα, με αυτό τον τρόπο βοηθάς την ενημέρωσή του για τα προϊόντα του e-shop σου αλλά και την προώθησή τους.

  • Δεν υπάρχει ποικιλία

Ο επόμενος λόγος που δεν έχεις πωλήσεις στο e-shop σου είναι η έλλειψη ποικιλίας. Μπαίνουν οι επισκέπτες στο e-shop σου και δεν βρίσκουν μεγάλη ποικιλία προϊόντων για να επιλέξουν. Είναι πολύ συχνό φαινόμενο και δεν βοηθάει στην αύξηση των πωλήσεων. Προσπάθησε να έχεις μεγάλη ποικιλία προϊόντων ή/και χρωμάτων/σχεδίων/νούμερων. Οι επισκέπτες θέλουν να νιώθουν ότι έχουν επιλογές και ότι μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε διάφορα προϊόντα και ας έχουν επισκεφθεί το e-shop ψάχνοντας για κάποιο συγκεκριμένο προϊόν.

  • Κακή εμπειρία χρήσης

Η εμπειρία χρήσης είναι ένας από τους βασικούς λόγους που χάνεις τον κόσμο από το e-shop σου. Ο επισκέπτης μπαίνει στο ηλεκτρονικό κατάστημα, προσπαθεί να βρει πως θα περιηγηθεί και στο τέλος εγκαταλείπει την προσπάθεια καθώς κουράζεται ή δυσκολεύεται και φεύγει. Η εμπειρία χρήσης του επισκέπτη του e-shop σου πρέπει να είναι η καλύτερη δυνατή. Το e-shop είναι απαραίτητο να είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να ενισχύει την βέλτιστη εμπειρία χρήσης και την ευκολία περιήγησης. Για να το επιτύχεις είναι απαραίτητο να βελτιωθούν κάποια βασικά στοιχεία:

Α) Ταχύτητα και design e-shop

Το πρώτο βασικό στοιχείο είναι η ταχύτητα. Είναι απαραίτητο να είναι γρήγορο και να μην καθυστερεί να φορτώσει τις περισσότερες σελίδες καθώς ο επισκέπτης δεν έχει χρόνο να περιμένει. Η ταχύτητα της ιστοσελίδας εξαρτάται από πολλούς παράγοντες. Οι πιο σημαντικοί περιλαμβάνουν την φιλοξενία της ιστοσελίδας (βλ. hosting), τους πόρους που χρησιμοποιούνται, το μέγεθος του υλικού που έχει ιστοσελίδα (βλ. design, φωτογραφίες κλπ). Το σημαντικότερο όμως είναι η σωστή διαχείριση όλων αυτών από την εταιρία που κατασκευάζει και διαχειρίζεται το ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να πετυχαίνει την μέγιστη ταχύτητα παροχής των πληροφοριών στο κοινό!

Το επόμενο στοιχείο είναι το design, ο σχεδιασμός του ηλεκτρονικού καταστήματος λαμβάνει σημαντικό ρόλο στην εικόνα που δημιουργεί ο επισκέπτης για το e-shop και την γενικότερη εικόνα που αποκτάει για το brand. Το design πρέπει να ανταποκρίνεται στην αισθητική της εταιρίας και των προϊόντων αλλά και να αναδεικνύει τα χαρακτηριστικά του κάθε προϊόντος ώστε να είναι ελκυστικά και να αυξηθούν και οι πωλήσεις στο e-shop σου. Μην ξεχάσεις να σιγουρευτείς ότι το e-shop σου δείχνει το ίδιο από τον υπολογιστή, το κινητό και το tablet και ότι είναι συμβατό με τους περισσότερους browsers (βλ. Google Chrome, Mozilla Firefox, Safari, κ.α.)

Β) Κατηγορίες, menu και περιγραφές

Είναι απαραίτητο οι κατηγορίες των προϊόντων να είναι ξεκάθαρες και να μην μπερδεύουν τον επισκέπτη. Το ίδιο ισχύει και για τα menu του e-shop. Ο χρήστης θέλεις να βρει εύκολα και γρήγορα αυτό που ψάχνει χωρίς να χρειάζεται να επισκεφθεί 2-3 κατηγορίες με διαφορετικά προϊόντα νωρίτερα. Η ίδια προσοχή είναι απαραίτητο να δοθεί και στις περιγραφές των προϊόντων. Όταν ένα προϊόν ή ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν είναι αρκετά γνωστά, δημιουργείται η ανάγκη για μεγαλύτερες και πληρέστερες περιγραφές για να αποκτηθεί η απαραίτητη εμπιστοσύνη. Οι περιγραφές των προϊόντων βοηθούν στην καλύτερη κατανόηση τους από τους επισκέπτες αλλά και στην βελτιστοποίηση SEO.

Διάβασε εδώ τι χρειάζεται να προσέξεις κατά την διάρκεια της δημιουργίας του e-shop σου!

  • Εξυπηρέτηση πελατών

Πόση σημασία δίνεις στην σωστή εξυπηρέτηση των πελατών σου; Είναι απαραίτητο να συμπεριφέρεσαι στους πελάτες σου σωστά και η εξυπηρέτησή σου να είναι άμεση και γρήγορη. Οι πελάτες που λαμβάνουν σωστή εξυπηρέτηση μένουν «πιστοί» στην εταιρία και την προτιμούν έναντι των ανταγωνιστών μακροπρόθεσμα.

Είναι απαραίτητο να στήσεις ένα σωστό σύστημα εξυπηρέτησης πελατών ώστε να λύνει όποιο πρόβλημα ή απορία προκύπτει και έτσι μόνο θα μπορέσεις να δεις αύξηση στις πωλήσεις στο e-shop σου. Η σωστή εξυπηρέτηση ξεκινάει από την άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες που έχει κάποιος που επισκέπτεται το e-shop σου, μέχρι την εξυπηρέτηση που του παρέχεις μετά την πώληση και παραλαβή των προϊόντων. Όλα αυτά είναι απαραίτητα για να έχεις σταθερούς πελάτες μακροπρόθεσμα.

  • Είδη και κόστος προϊόντων

Μήπως το προϊόν σου είναι εποχιακό; Η εποχικότητα αποτελεί έναν από τους λόγους που μπορεί να μην έχεις πολλούς επισκέπτες στο e-shop σου.

Αν για παράδειγμα το e-shop σου εμπορεύεται μαγιό, ίσως χρειάζεται να σκεφτείς το ενδεχόμενο να προσθέσεις και άλλα είδη ρουχισμού ώστε να μπορεί κανείς να αγοράζει τα προϊόντα σου και άλλες εποχές εκτός του καλοκαιριού. Παρόλαυτά, αν οι πωλήσεις στο e-shop σου είναι υψηλές και ικανοποιούν τους στόχους της εταιρίας το διάστημα της εποχής που είναι η σημαντικότερη για το προϊόν ή αν δεν είναι αρκετά υψηλές κατά την διάρκεια της σεζόν της εποχικότητας του προϊόντος, ίσως χρειάζεται να αξιολογήσεις και να σκεφτείς μήπως ευθύνεται κάποιος από τους παραπάνω λόγους που αναλύσαμε ώστε να αυξήσεις τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημα.

Κόστος

Ένας ακόμη λόγος που μπορεί να επηρεάζονται οι πωλήσεις στο ηλεκτρονικό κατάστημά σου είναι και το κόστος των προϊόντων, αν ό,τι πουλάς είναι πιο ακριβό σε σχέση με τους ανταγωνιστές σου και την υπόλοιπη αγορά είναι πολύ πιθανό να μην σε προτιμούν οι επισκέπτες. Προσπάθησε τα προϊόντα που πουλάς να είναι κοντά στις τιμές της υπόλοιπης αγοράς ώστε να μην χάνεις μέρος των πελατών ή προσπάθησε να προσφέρεις καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών, διανομή ή κάποια άλλη υπηρεσία.

Επίσης, μπορεί να εμπορεύεσαι premium προϊόντα όπου με λιγότερες πωλήσεις κερδίζεις περισσότερα χρήματα ενώ οι ίδιοι πελάτες δεν κάνουν επαναλαμβανόμενες υψηλού κόστους αγορές. Σε αυτή την περίπτωση είναι καλό να σκεφτείς πιο οικονομικά, συμπληρωματικά προϊόντα, ώστε να συμπληρώνουν τις αγορές τους οι πελάτες σου με επιπλέον αγορές.

Βρες εδώ τις λύσεις για την κατασκευή e-shop που προτείνει η ομάδα μας!

Tags :