logo
logo

Άρθρα 8 Απριλίου, 2022

10 λάθη στην κατασκευή eshop

Writen by nmavra

comments 0

Η κατασκευή eshop είναι ο τρόπος που επιλέγουν οι περισσότερες επιχειρήσεις πλέον να πουλήσουν τα προϊόντα τους σε μεγαλύτερο κοινό και να αυξήσουν τους πελάτες τους. Συγκεκριμένα, οι τάσεις για το μέλλον του ηλεκτρονικού εμπορίου δείχνουν πως η κατασκευή eshop δεν αρκεί από μόνη της και είναι απαραίτητο να προσέξουμε μερικά βασικά σημεία κατά την κατασκευή του.

Ποια είναι τα βασικά λάθη που γίνονται;

1. Κατασκευή eshop με χαμηλό κόστος

Το πρώτο και βασικότερο λάθος που κάνει κανείς στην κατασκευή eshop είναι να επιλέξει μια φαινομενικά οικονομική λύση, ένα οικονομικό eshop. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα είναι ένα αληθινό κατάστημα που δέχεται πελάτες και γίνονται συναλλαγές. Όσο καλύτερη επένδυση γίνει στο ηλεκτρονικό κατάστημα ώστε να λειτουργεί σωστά, με ασφάλεια και χωρίς προβλήματα, τόσο πιο αποδοτικές θα είναι οι ενέργειες προώθησης και διαφήμισης που θα γίνουν αλλά και η απόδοση της επένδυσης.

Που διαφέρει ένα οικονομικό eshop με ένα ακριβότερο;

  • Κατά τον σχεδιασμό ενός «ακριβότερου» eshop λαμβάνονται υπόψιν μια σειρά από καθοριστικούς παράγοντες για την επιτυχία, όπως: το κοινόστόχος, οι ανταγωνιστές και οι στόχοι της εταιρίας
  • Σχεδιάζονται τα γραφιστικά και προσαρμόζεται το περιεχόμενο πάνω στο κοινό-στόχο ώστε να υπάρχει η βέλτιστη εμπειρία χρήσης
  • Παρέχεται η μέγιστη ταχύτητα και καλή φιλοξενία (hosting) για να μην υπάρχουν προβλήματα στις καθημερινές εργασίες του e-shop
  • Κατοχυρώνεται η ασφάλεια και η σύνδεση με τις τράπεζες και τα συστήματα πληρωμής
  • Βελτιστοποιείται το καλάθι και η ολοκλήρωση της αγοράς από τον χρήστη με σύνδεση στο εμπορικό σύστημα και το stock του καταστήματος
  • Βελτιστοποιείται το περιεχόμενο του eshop ώστε να είναι SEO friendly (Search Engine Optimization) με στόχο το καλύτερο ranking στις μηχανές αναζήτησης της Google

Η διαφορά στο κόστος για την κατασκευή eshop δεν εξαρτάται μόνο από τα παραπάνω, αλλά και από την εξυπηρέτηση που θα έχει ο πελάτης πριν, μετά και κατά την διάρκεια κατασκευής του eshop. Φαινομενικά μπορεί να μοιάζουν το ίδιο και οι δύο περιπτώσεις («και οι δύο eshop θα φτιάξουν!») και να φαίνεται ότι διαφέρουν μόνο στο κόστος, αλλά στην ουσία μπορεί το πιο οικονομικό eshop να κοστίσει στο μέλλον πολύ περισσότερο λόγω των επιπλέον αλλαγών που θα χρειαστούν.

2. Κατασκευή eshop σε 2 γλώσσες

Οι πρώτες ερωτήσεις που είναι απαραίτητο να κάνει κανείς πριν αποφασίσει αν θα χρειαστεί μια ή δύο γλώσσες για το eshop του είναι: Η στρατηγική μου ποια είναι; Σε ποιες χώρες στοχεύω να πουλήσω τα προϊόντα μου;

Αν η στρατηγική μας εξ’ αρχής ήταν να προσεγγίσουμε κοινό από το εξωτερικό, υπάρχει λόγος να το μεταφράσουμε και στα αγγλικά. Αν η στρατηγική μας ορίζει ότι το κοινό μας είναι στην Ελλάδα, η ιδέα «ας το κάνω στα αγγλικά μπορεί να έρθει κάποιος και από το εξωτερικό», δεν θα λειτουργήσει σωστά.

Γιατί; Γιατί όταν απευθυνόμαστε σε κοινό από το εξωτερικό έχουμε πολύ διαφορετικό τρόπο αντιμετώπισης από ότι αν απευθυνόμαστε στο ελληνικό κοινό και ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος. Είναι απαραίτητο να απαντηθούν οι ερωτήσεις για το αν μπορεί να υποστηριχθεί οικονομικά για διαφήμιση το άνοιγμα της νέας αγοράς, αν μπορεί να υποστηριχθεί τεχνικά αλλά και αν οι ανθρώπινοι πόροι της επιχείρησης φτάνουν για να συντηρούν το ίδιο περιεχόμενο που υπάρχει στα ελληνικά ώστε να μεταφράζεται εγκαίρως και στα αγγλικά.

Ταυτόχρονα, το κοινό του εξωτερικού χρειάζεται υποστήριξη σε διαφορετική γλώσσα και μπορεί να προκύψουν πολλές και διαφορετικές ανάγκες σε σχέση με τις απαιτήσεις.

3. Δεν χρειάζεται διαφήμιση, θα «τρέχει μόνο του»

Αυτή την έκφραση την ακούμε πολύ συχνά και αναρωτιόμαστε… Πώς θα λειτουργήσει ένα eshop και θα έχει πελάτες χωρίς να το διαφημίσουμε; Πώς θα το μάθει ο κόσμος για να ανέβουν οι πωλήσεις του; Κάθε eshop χρειάζεται διαφήμιση για να φτάσει στο κοινό του, όσο όμορφα και λειτουργικά πράγματα και αν πουλάει καθώς δεν λειτουργεί το ίδιο με ένα φυσικό κατάστημα που έχει την βιτρίνα του. Το πιο σημαντικό εδώ είναι να βρούμε που «συχνάζει» το κοινό μας και να στοχεύσουμε εκεί την διαφήμισή του eshop μας. Σε αυτό μπορεί να βοηθήσει κάποιος επαγγελματίας που ξέρει πως θα γίνει με τον σωστό τρόπο ώστε να προσεγγίσουμε το κοινό που απευθύνεται η επιχείρησή μας.

4. «Δεν χρειάζεται προσωπικό, θα το λειτουργώ χωρίς βοήθεια»

Η κατασκευή eshop προϋποθέτει και την ενασχόλησή μας με αυτό σε πολλά σημεία. Από την σκέψη για το πως θα βαδίσει εμπορικά στο μέλλον μέχρι τις καθημερινές αρμοδιότητες. Για να μπορέσει να εξελιχθεί όμως, θα χρειαστούμε σίγουρα βοήθεια. Είναι απαραίτητο να υπάρχει ένα άτομο που θα αναλάβει την επικοινωνία με τους πελάτες για παραγγελίες, προσφορές και αλλαγές, να διαχειρίζεται λειτουργικά ζητήματα που προκύπτουν και να φροντίζει ότι όλα λειτουργούν «ρολόι». Αν ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης κάνει και όλες τις άλλες εργασίες, δυστυχώς θα δυσκολέψει την εξέλιξη του brand, όσο καλός-η και αν είναι στις επιμέρους αρμοδιότητες. Η σωστή εξυπηρέτηση φέρνει ευχαριστημένους πελάτες μακροπρόθεσμα και «πιστούς» στην αξιοπιστία του brand.

5. «Εντάξει ένα μπουκάλι νερού είναι, πόσα να γράψω για αυτό;»

Κατά την κατασκευή eshop δώσε σημασία στις αναλυτικές περιγραφές! Το κοινό αγοράζει την περιγραφή και τα συναισθήματα που του δημιουργούνται από την περιγραφή που διαβάζει γιατί φαντάζεται τον τρόπο με τον οποίο θα το χρησιμοποιήσει. Τι σημαίνει αυτό; Είναι απαραίτητο να γνωρίζει ο χρήστης όσα περισσότερα μπορεί για αυτό που πάει να αγοράσει. Για παράδειγμα, «Ένα μπουκάλι που χωράει ένα λίτρο νερό, με ανοιξιάτικα σχέδια. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αποθήκευση νερού ή άλλων ροφημάτων στο ψυγείο. Έχει κατασκευαστεί στην ΕΕ με γυαλί αντοχής και κλείνει με βιδωτό ανοξείδωτο καπάκι. Το ύψος του είναι 20εκ. ενώ χωράει όρθια ή κάθετα σε κάθε ψυγείο χωρίς να στάζει.»

Πόσο πιο πιθανό είναι να το αγοράσεις τώρα σε σχέση με την απλή περιγραφή που διάβασες στον τίτλο; Η ενίσχυση των περιγραφών στο eshop είναι πολύ σημαντικές!

6. Φωτογραφίες χαμηλής ποιότητας

Οι φωτογραφίες του eshop είναι απαραίτητο να είναι «λαχταριστές», να τις βλέπει κανείς και να θέλει να αγοράσει το προϊόν που πουλάνε. Το σημαντικό είναι να έχουν επαρκή ανάλυση και να μην θολώνουν, να αναδεικνύουν το προϊόν και να είναι ομοιόμορφα φωτογραφισμένες. Η συνεργασία με κάποιον επαγγελματία που θα μας βοηθήσει να ανεβάσουμε το καλύτερο υλικό στο eshop μας είναι απαραίτητη. Θα μας βοηθήσει να γίνει μια σωστή φωτογράφιση των προϊόντων ώστε να καταλαβαίνει το κοινό την αξία του κάθε προϊόντος και την ποιότητά του.

7. Μη προσεγμένο design

Έχουμε γράψει πολλές φορές γιατί είναι απαραίτητο να είναι ένα website σωστά σχεδιασμένο και να μπορεί να ανταποκριθεί στις σύγχρονες ανάγκες των χρηστών. Είναι πολύ σημαντικό να καταλάβει κανείς, ότι οι επισκέπτες της ιστοσελίδας μας έχουν δει πάρα πολλά παρόμοια eshops με το δικό μας και είναι απαραίτητο το δικό μας να έχει το design που ταιριάζει σε ό,τι πουλάμε και τραβάει την προσοχή του επισκέπτη, εμπνέοντας του ασφάλεια. Είναι απαραίτητο κατά την κατασκευή eshop να φροντίσουμε να βρίσκει ο επισκέπτης εύκολα ό,τι ψάχνει και να μην δυσκολεύεται στην πλοήγηση.

8. Αφήνεις τους επισκέπτες να φεύγουν, χρησιμοποίησε το «abandoned cart»

Τι είναι το abandoned cart; Διάβασε εδώ περισσότερα! Αν εκμεταλλευτoύμε το «ξεχασμένο καλάθι» μπορούμε να κερδίζουμε επιπλέον χρήματα στην κάθε παραγγελία που κανονικά θα χάναμε γιατί θα είχαμε χάσει τον πελάτη καθώς είδε κάτι, του άρεσε, το ξέχασε στο καλάθι και βγήκε από το eshop!

9. Τι κάνουν οι χρήστες όταν μπαίνουν στο eshop μας;

Αφού τελειώσει η κατασκευή eshop και λειτουργήσει το ηλεκτρονικό μας κατάστημα για λίγο καιρό, είναι απαραίτητο να δούμε πως κινούνται οι επισκέπτες μέσα στο eshop μας. Πιο συγκεκριμένα, να καταλάβουμε ότι αφού μπήκαν στην ιστοσελίδα, ακολούθησαν μια διαδρομή, ποια ήταν αυτή η διαδρομή; Συγκεκριμένα, μπορεί να περιηγήθηκαν σε συγκεκριμένες σελίδες και να αναζήτησαν συγκεκριμένα προϊόντα. Αυτό θα το μάθουμε με διάφορα εργαλεία που κυκλοφορούν όπως το Google Analytics (παρέχεται δωρεάν από την Google) αλλά και με εργαλεία που προσφέρονται επι πληρωμή με περισσότερες λειτουργίες, όπως το Hotjar. Αυτό θα μας βοηθήσει να μπορέσουμε να καταλάβουμε καλύτερα το κοινό μας και να του προσφέρουμε όσα χρειάζεται.

10. Δύσκολο check out

Ο επισκέπτης είναι απαραίτητο να μπορεί να μπει στο eshop εύκολα, γρήγορα και να ψωνίσει άμεσα χωρίς να χρειάζεται να σκεφτεί τον τρόπο που θα το κάνει. Είναι απαραίτητο να μπορεί να βρει αυτό που επιθυμεί, να σημειώσει τα στοιχεία της κάρτας του και να λάβει άμεσα την απόδειξη για το προϊόν που επιθυμεί. Αυτό μπορεί να σχεδιαστεί με επιτυχία από την επαγγελματική ομάδα που θα αναλάβει την κατασκευή eshop ή website της εταιρίας σου. Δες εδώ τα πακέτα μας για την κατασκευή eshop.

 

 

Tags :